Reviews van deze auteur (0)

charme offensief?

Review over Mens en Relatie

Er komen ook positieve geluiden op dit forum over mens en relatie binnen. Zo schrijft Nienke die er heel lang werkt ( 2 maanden) dat er goed bemiddeld wordt. Natuurlijk zullen er zeker resultaten zijn en dat gun ik de direct betrokkenen van harte.

Uit een reactie van Boudewijn Visser op een eerdere review maak ik op dat hij nu wel weet wie ik ben. Inderdaad 12 jaar geleden heb ik bij M en R ingeschreven gestaan. Ik heb mijn negatieve ervaringen in Kassa verteld, maar dhr Visser ontkende mij ooit te hebben ingeschreven. Dreiging met juridische stappen richting Kassa en mij werden niet gehonoreerd omdat ik kon aantonen dat mijn verhaal klopte en ik kon aantonen dat ik ingeschreven heb gestaan. Het feit dat Visser mij als leugenaar weg zet en daarna al het contact weigert met mij, zegt genoeg. Ik was M en R al lang vergeten en heb inmiddels een leuke relatie, toen ik op een verjaardagfeestje iemand iets vertelde over recente everaringen over dit bemiddelingsbureau. Ik zou dat verhaal zelf gescrheven kunnen hebben.

Visser meldde onlangs dat er duizenden mensen worden ingeschreven en dat hij daar trots op is. Per duizend ingeschrevenen lukt het M en R om voor 250 mensen om geen partner te vinden. 250 x (laat ik het laag houden) gemiddeld 600 euro = 150.000 euro betalen voor een niet gewenst resultaat.
Consulentes krijgen geen contract bij M en R zijn werken dus op basis van no cure no pay, lijkt mij. Dus als een inschrijving niet doorgaat betekent dat de consulente niet wordt betaald.
Uit de duizenden inschrijvingen blijkt dat er op basis van 1000 inschrijvingen 6.000.000 euro binnenkomt. He gaat dus om grote bedragen. Het is niet te controleren of M en R 75% score haalt, dus neem ik dat aan. Feit is wel dat 25% van de klanten ontevreden is, ik daar als ondernemer niet tevreden zal zijn. Bij M en R ligt dat anders, mede gezien de tonnen die dat oplevert.

waar moet een consulente aan voldoen?

Review over Mens en Relatie

Wie zoeken wij: De relatieconsulentes die wij zoeken zijn uitstekend in staat om hun eigen werk in te delen. Ze zijn zelfstandig, autonoom gemotiveerd en beschikken over een groot inlevensvermogen. U heeft een open- en communicatief karakter en beschikt over een meer dan gemiddelde interesse in mensen en wat hen bezighoudt. U werkt vooral omdat u het leuk vindt. U heeft een opleiding op minimaal HBO niveau en beschikt over vrije tijd die u graag zinvol wilt invullen. Last but not least; U bent een prettig mens! Wat beiden wij: Als relatieconsulente werkt u op de manier zoals het u uitkomt. Aan deze flexibiliteit zit wellicht één nadeel. Mens

Dave niet betalen!!!!

Review over Mens en Relatie

Beste Dave,

Hoe gek het ook klinkt, je koopt een product.( In dit geval bemiddeling naar een partner) Je hebt 8 dagen bedenktijd en kunt dan zonder kosten het contract opzeggen. Staat als het goed is, in het de overeenkomst. Je hebt telefonisch te kennen gegeven dat je niet verder wilt met hun. Ik weet nier hoelang het geleden is, maar ik raad je aan om via een juridisch loket even hulp te vragen. Ik zou in ieder geval aangetekend een brief sturen aan Mens en Relatie waarin je verwijst naar dat telefoongesprek enz.
Mocht je er niet uitkomen, laat dat even weten, mogelijk kan ik je dan helpen.

.

Liegen en bedriegen handelsmerk van Mens en Relatie

Review over Mens en Relatie

honderden euro?s die hij of zij betaalt, een goede match verwachten? Of is geld nooit een garantie op een goede relatiebemiddeling?

De vrijgezellenmarkt tiert welig. Er zijn nu bijna 2,5 miljoen alleenstaanden in ons land, dat betekent dat 1 op de 6 volwassene geen partner heeft. Dat aantal zal de komende jaren nog verder stijgen. Naast datingsites op internet en speciale feesten voor singles, blijven relatiebemiddelingsbureaus populair voor mensen die een meer persoonlijke benadering willen. Dat kost gemiddeld ongeveer 800,- euro.

Kassa krijgt al jaren klachten over diverse relatiebemiddelingsbureaus. Het is echter zeer lastig om mensen te vinden die hun verhaal anoniem of herkenbaar op tv willen vertellen. Dat is ook zeer begrijpelijk, want het is een hele delicate kwestie waar de meesten niet voor uit durven te komen. De voorbeelden in ons filmpje gaan over het bureau Mens & Relatie, maar dat is zeker niet het enige bureau waar wij meldingen over hebben ontvangen.

De meeste klachten gaan over de partnervoorstellen. Na een vaak uitgebreide intake, moet men meestal lang wachten op een date, de match heeft bij voorbaat weinig kans van slagen en dan is het totale aantal afspraken wel erg gering en er wordt niet serieus ingaan op vragen en klachten. Is het niet gewoon het risico dan je loopt dat een date op niets wordt of mag je voor de honderden euro?s die je moet betalen, verwachten dat het paar, dat je krijgt heel precies zijn afgestemd?

Lucia Klemann van de Consumentenbond stelt dat mensen die zich bij een relatiebureau inschrijven, graag en snel een relatie willen. Maar op papier is zo?n profielschets toch altijd heel anders dan mensen van vlees en bloed. Bureau?s wekken bepaalde verwachtingen en de mensen die zich inschrijven hebben weer hun eigen verwachtingen. En de vraag is of al die verwachtingen wel reëel zijn.

Dat maakt de sector kwetsbaar en de oorzaak van klachten gecompliceerd.

De Consumentenbond is momenteel betrokken bij de totstandkoming van nieuwe algemene voorwaarden. Dat verloopt moeizaam, omdat deze branche niet georganiseerd is. Er is niet 1 vertegenwoordiger die door alle betrokkenen geaccepteerd wordt. De branche moet er echter eerst onderling uitkomen om orde op zaken te stellen en hun leden achter de voorwaarden te krijgen. Een aantal bureau?s is wel bij de Geschillencommissie aangesloten maar lang niet allemaal. Je kunt dus in sommige gevallen wel klagen, maar het blijft een zeer ondoorzichtig en rommelig gebeuren. Zolang er geen eenheid is, zal de branche niet echt volwassen kunnen worden en het vertouwen van de consument winnen.

Het wordt hoogtijd dat de relatiebemiddelingsbureaus aan hun eigen onderlinge relatie gaan werken, voordat ze anderen aan relaties helpen. Voorlopig moet de consument die bij een bureau een partner wil vinden vooraf vergelijken. Zoek uit hoe een bureau werkt, wat er bijvoorbeeld onder `een contactmogelijkheid` wordt verstaan en ga na wat je redelijkerwijs kan verwachten. Duidelijkheid en zorg-vuldigheid is voor alle betrokkenen gewenst.

destijds meegewerkt aan een reportage van Vara's Kassa. Mens en relatie ontkende mij ooit gekend te hebben. Voor de uitzending dreigde ze de Vara en mij met een juridische stappen, als de uitzending door zou gaan. Gelukkig zond Kassa deze uitzending uit. De directeur Boudewijn Visser, loog alles aan elkaar. Ik heb naar de uitzending vele malen contact gehad met de oplichters van dit familiebedrijf. Niemand wilde mij te woord staan.

75% wordt succesvol bemiddeld beweert men. Echter men kan het bewijs niet overleggen. Gek dat jij net niet diegene bent, die slaagt bij deze oplichters die met dollartekens in de ogen, kwetsbare mensen oplichten.

Sterke punten
geen

Zwakke punten
zie boven

uitzending kassa

Review over Mens en Relatie

RelatiebemiddelingsbureausTrefwoorden:
Datum: za 15 mei 2004, 19:00
Categorie:

Hoe goed zijn relatiebemiddelingsbureaus? Mag een single voor de vaak honderden euro?s die hij of zij betaalt, een goede match verwachten? Of is geld nooit een garantie op een goede relatiebemiddeling?

De vrijgezellenmarkt tiert welig. Er zijn nu bijna 2,5 miljoen alleenstaanden in ons land, dat betekent dat 1 op de 6 volwassene geen partner heeft. Dat aantal zal de komende jaren nog verder stijgen. Naast datingsites op internet en speciale feesten voor singles, blijven relatiebemiddelingsbureaus populair voor mensen die een meer persoonlijke benadering willen. Dat kost gemiddeld ongeveer 800,- euro.

Kassa krijgt al jaren klachten over diverse relatiebemiddelingsbureaus. Het is echter zeer lastig om mensen te vinden die hun verhaal anoniem of herkenbaar op tv willen vertellen. Dat is ook zeer begrijpelijk, want het is een hele delicate kwestie waar de meesten niet voor uit durven te komen. De voorbeelden in ons filmpje gaan over het bureau Mens & Relatie, maar dat is zeker niet het enige bureau waar wij meldingen over hebben ontvangen.

De meeste klachten gaan over de partnervoorstellen. Na een vaak uitgebreide intake, moet men meestal lang wachten op een date, de match heeft bij voorbaat weinig kans van slagen en dan is het totale aantal afspraken wel erg gering en er wordt niet serieus ingaan op vragen en klachten. Is het niet gewoon het risico dan je loopt dat een date op niets wordt of mag je voor de honderden euro?s die je moet betalen, verwachten dat het paar, dat je krijgt heel precies zijn afgestemd?

Lucia Klemann van de Consumentenbond stelt dat mensen die zich bij een relatiebureau inschrijven, graag en snel een relatie willen. Maar op papier is zo?n profielschets toch altijd heel anders dan mensen van vlees en bloed. Bureau?s wekken bepaalde verwachtingen en de mensen die zich inschrijven hebben weer hun eigen verwachtingen. En de vraag is of al die verwachtingen wel reëel zijn.

Dat maakt de sector kwetsbaar en de oorzaak van klachten gecompliceerd.

De Consumentenbond is momenteel betrokken bij de totstandkoming van nieuwe algemene voorwaarden. Dat verloopt moeizaam, omdat deze branche niet georganiseerd is. Er is niet 1 vertegenwoordiger die door alle betrokkenen geaccepteerd wordt. De branche moet er echter eerst onderling uitkomen om orde op zaken te stellen en hun leden achter de voorwaarden te krijgen. Een aantal bureau?s is wel bij de Geschillencommissie aangesloten maar lang niet allemaal. Je kunt dus in sommige gevallen wel klagen, maar het blijft een zeer ondoorzichtig en rommelig gebeuren. Zolang er geen eenheid is, zal de branche niet echt volwassen kunnen worden en het vertouwen van de consument winnen.

Het wordt hoogtijd dat de relatiebemiddelingsbureaus aan hun eigen onderlinge relatie gaan werken, voordat ze anderen aan relaties helpen. Voorlopig moet de consument die bij een bureau een partner wil vinden vooraf vergelijken. Zoek uit hoe een bureau werkt, wat er bijvoorbeeld onder `een contactmogelijkheid` wordt verstaan en ga na wat je redelijkerwijs kan verwachten. Duidelijkheid en zorg-vuldigheid is voor alle betrokkenen gewenst.

Sterke punten
geenzie

Zwakke punten
zie boven

mens en relatie: gelegaliseerde oplichting

Review over Mens en Relatie

geen

Sterke punten
geen

Zwakke punten
destijds meegewerkt aan een reportage van Vara's Kassa. Mens en relatie ontkende mij ooit gekend te hebben. Voor de uitzending dreigde ze de Vara en mij met een juridische stappen, als de uitzending door zou gaan. Gelukkig zond Kassa deze uitzending uit. De directeur Boudewijn Visser, loog alles aan elkaar. Ik heb naar de uitzending vele malen contact gehad met de oplichters van dit familiebedrijf. Niemand wilde mij te woord staan.

75% wordt succesvol bemiddeld beweert men. Echter men kan het bewijs niet overleggen. Gek dat jij net niet diegene bent, die slaagt bij deze oplichters die met dollartekens in de ogen, kwetsbare mensen oplichten.

reacties:

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Mens en relatie is wel degelijk gebonden aan de voorwaarden van colportage. Ik zit nu in de nachtdienst, maar zal je zaterdag via deze site aantonen, dat je in je rechten staat.

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Mens en Relatie (MR)is aangesloten bij de Algemene Vereniging Relatiebemiddelingsbureaus (AVR) Als je deze link aanklikt kom je uit bij singleskeurmerk.
Klik op voorwaarden en dan zie je aan welke afspraken MR moet nakomen.

artikel 4 waarin vermeld staat dat kennismaking gratis, tenzij MR anders vooraf heeft aangegeven en artikel 6 afkoelingsperiode zijn voor jouw het belangrijkst.

Ik heb eerder Dave op deze voorwaarden gewezen. Dit tot groot ongenoegen van de directeur van MR Radboud Visser (review dd 22 0ktober 2010) die vond dat ik onzin uitkraamde en mensen tegen zijn broodwinning in het harnas joeg.

Het feit dat hij als directeur niet op de hoogte is van zijn eigen voorwaarden geeft te denken.
Advies als MR voet bij stuk houdt: ga met de bewijsstukken naar het juridisch loket (is gratis) Er zijn nog wel meer mogelijkheden om je recht te halen. Ik ben enigszins bekend met juridische procedures, als ik iets voor je kan doen, laat mij dat dan weten.
Succes!

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

In ieder geval adviseer ik je om contact op te nemen met het Juridisch loket. De geschillencommissie van de AVR zetelt inderdaad in Venlo. De AVR heeft sterke banden met de Mens en Relatie (MR) Omdat MR ,'zwart op wit'bevestigd lid te zijn van de AVR moeten ze deze voorwaarden toepassen. Juridisch sta je daarom sterk.
via [email protected] kun je mij bereiken. We kunnen dat wat specifieker ingaan op je ervaringen met MR.

Review: Manipulerende praktijken

Beste Radboud Visser,

. In de AVR reglement is er wel degelijk sprake van een afkoelingsperiode van 7 dagen.
Jammer om te vernemen dat u mijn redenatie, gebaseerd op dat artikel, niet begrijpt of zo interpreteert dat het in uw voordeel is.

De overeenkomst met de consumentenbond dateert van 6 jaar geleden. Daarbij het laatste jaarverslag van de geschillencommissie dateert van 2008. Zijn er daarna geen geschillen geweest? of heeft de commissie nog geen tijd gehad om het verslag van 2009 te publiceren?


ARTIKEL 6 - Afkoelingsperiode
1. Cliënt en bureau hebben het recht binnen een week na het sluiten van de overeenkomst de overeenkomst langs schriftelijke of elektronische weg te ontbinden. Het hier bedoelde recht van de cliënt kan door het bureau niet worden uitgesloten. Voor de cliënt zijn aan de ontbinding geen kosten verbonden, behoudens de kosten voor annulering, welke voor ondertekening bij cliënt bekend dienen te zijn.
2. In geval de overeenkomst is gesloten bij het eerste contact tussen bureau en cliënt en vervolgens de cliënt gebruik maakt van het recht genoemd in lid 1, mag het bureau uitsluitend de kosten van het kennismakingsgesprek in rekening brengen.
3. In het geval dat er reeds een contactmogelijkheid geweest is vervalt de mogelijkheid genoemd in lid 1 en.

Review: Liegen en bedriegen handelsmerk van Mens en Relatie

Ik ben de Dick die het artikel over kassa heeft geschreven. Ik ben het eens met Dirk cie terecht stelt, dat je een partner niet afdwingen via een rechtbank. De medewerking aan Kassa is ongeveer 5 jaar geleden geweest. Tot op heden is er nog niets veranderd. Er is nog steeds geen onafhankelijke geschillencommissie en die zal er ook wel nooit komen vrees ik.

Mens en Relatie is op dit moment weer druk aan het werven en vele mensen die een partner zoeken, zullen slachtoffer worden van deze geldwolven. Kijk eens in het profiel van de consulenten, dan weet je wat er van je verwacht wordt.

Niet reageren van deze, zichzelf sociale noemende lieden, is een handelsmerk en tekenend voor de belangstelling van de mens. Het draait om geld en meer niet.

Toen mens en relatie de Vara en mij dreigde met juridische stappen als ze mijn verhaal zouden uitzenden, heeft de Vara gelukkig niet toegegeven. Het is tekenend voor deze organisatie: intimiderend en bluffend. Door hun bluf, halen ze veel geld binnen en ja ik ben er ook ingetuind.