Reviews van deze auteur (74108)

reactie op goudkust 2008

Review over Mens en Relatie

Beste "Goudkust2008"

Bedankt voor je vermelding. Dit kan absoluut niet de bedoeling zijn dat het contact met een consulent op deze manier verloopt. Mag ik uw cliëntnummer of adresgegevens zodat ik de betreffende consulent hierop kan aanspreken?

reactie

Review over Mens en Relatie

Beste "Petra" Inmiddels is het me helder wie je bent. Jammer dat je gezakt bent, maar wat je nu doet vind ik gewoonweg niet kunnen. Hier beschadig je mensen mee. En om dat anoniem te doen vind ik sowieso laf. Gelukkig zijn er mensen die, gewoon met naam en zelfs foto op internet, willen vertellen wat Mens en Relatie voor ze heeft betekend en hun verhaal willen delen met iedereen (via de site en kaartjes die ze toesturen).

Ik werk 9 jaar bij Mens & Relatie....

Review over Mens en Relatie

Ik ben Bianca de Graaff, werk nu 9,5 jaar bij Mens en Relatie op het hoofdkantoor en heb onder andere ook de taak Begeleiden en Aanname van o.a. onze stagiaires. Ik vraag me dan ook werkelijk af wie ?Petra? in het echt is en wat haar werkelijke klacht nu is of waar haar onvrede ligt. Heb namelijk geen idee met welke stagiaire we in onmin leven. Dat we geen 100% slagingskans hebben pretenderen we ook niet, maar ik weet in ieder geval wel voor 100% zeker dat 75% gelukkig wel die fijne partner vindt.

Wel is het zo dat de vraag of een client tot die 75% behoort niet van tevoren is vast te stellen. Daarvoor zijn er te veel factoren die een rol spelen, waarvan er veel factoren zijn die we niet kunnen beïnvloeden of voorspellen (zo kunnen we bijvoorbeeld niet beinvloeden of mensen onze adviezen ter harte nemen, of mensen eerlijk durven te zijn en naar zichzelf kunnen kijken en zich nu ook zo nu en dan bedenken wat ze zelf te bieden hebben in een relatie, dan alleen maar te bedenken wat de perfecte partner voor hen in huis moet hebben.) Een relatie vinden is ook niet alleen maar makkelijk: als het vinden van de juiste partner zo gemakkelijk was zou een relatiebureau uberhaupt geen bestaansrecht hebben en zouden we mensen niet voor 12 maanden inschrijven. We hebben die 12 maanden ook echt nodig om voor 75% van de ingeschrevenen een vaste relatie te vinden.

Ik zou het echt jammer vinden als deze ?Petra? uiteindelijk toch een cliënte blijkt te zijn, die jammer genoeg wel bij die 25% niet-geslaagden hoort en op deze manier haar teleurstelling laat blijken in plaats van meteen contact op te nemen met onze afdeling Bemiddeling (077-3520353) om het te bespreken. Met alleen het plaatsen van een verhaal op een reviewsite kunnen we helaas niets. Rechtstreekse communicatie is effectiever, en als ?Petra? echt een stagiaire is met onvrede, dan kan je mij rechtstreekst bellen op bovenstaand telefoonnummer.

persoonlijke bemiddeling

Review over Mens en Relatie

Met verbazing heb ik sommige verhalen zitten lezen. Per 1 september werk ik bij Mens & Relatie op het hoofdkantoor en mijn ervaring is dat er voor iedereen juist héél serieus gezocht wordt, en er daardoor heel veel ontmoetingen plaatsvinden tussen voorgestelde partners.

Dat er dan geen klik is....daar kun je vooraf natuurlijk nooit garanties voor afgeven. De werkwijze is juist heel helder en wordt uitgebreid besproken in het intake gesprek. Zijn er na een jaar niet genoeg voorstellen gedaan, wordt er gekeken naar de oorzaak hiervan en wordt het inschrijfjaar eventueel kosteloos verlengd.

Als je op deze manier op zoek gaat naar een partner wil je die natuurlijk het liefste meteen vinden en als dat niet lukt roept dat meer en andere frustraties op dan bij andere aankopen denk ik.

Er zijn aan de andere kant veel meer mensen wél geslaagd dan niet, maar die klagen niet want die zijn blij met hun partner.

reacties:

Review: Gouden bergen !!!!!

Beste Frans,

Kun je mij je cliëntnummer mailen? Ik wil graag naar je dossier kijken.

Alvast bedankt,

Radboud Visser
directeur

Review: slechte bemiddeling van mens en relatie

Geachte mevrouw Lies,

Ik ben directeur bij Mens & Relatie. Ik vind het vervelend dat u niet tevreden bent over de voorstellen en over de dienstverlening.

Maar wat u schrijft is niet juist. Mens & Relatie is aangesloten bij Singleskeurmerk van de Algemene Vereniging Relatiebureaus. Mens & Relatie is altijd aangesloten geweest bij een Keurmerk en/of branchevereniging.

U kunt dus terecht bij de onafhankelijke Stichting MBa die voor de AVR onafhankelijk de mediation en geschillenbehandeling uitvoert:
St. Mediation & Bindend Advies
Graaf van Rechterenweg 40-E
6861 BR Oosterbeek
Tel 026 3392510


Procedure
1. U meldt uw klacht bij het bureau waar u ingeschreven staat.
2. Komt u er met de directie van dat bureau niet uit, dan meldt u aan het bureau dat u de AVR in wilt schakelen.
3. U stuurt uw klacht naar Stichting MBa, Gr.v. Rechterenweg 40e, 6861 BR Oosterbeek.
4. Stichting MBa onderzoekt of dit conflict geschikt is voor mediation of juist voor een uitspraak door de geschillencommissie en komt met beide partijen overeen welke weg bewandeld zal worden.

Meer informatie op www.singleskeurmerk.nl

Ik hoop/verwacht dat het opgelost kan worden.

Met vriendelijke groeten
namens Mens & Relatie,

Radboud Visser

Review: Sollicitanten opgelet

Beste Freule,

De procedure voor de sollicitatie die je omschrijft kan ik onderschrijven. Inderdaad hebben we nadat je je gegevens hebt achtergelaten eerste telefonisch contact. Ik begrijp niet waarom je daar zo negatief over doet. Het is toch juist zorgvuldig als we eerst per telefoon kennismaken en kijken over er over en weer nog vragen zijn? Ook het feit dat we per mail vragen hoe je over bepaalde situaties denkt, lijkt me, gezien de reisafstand, alleen maar toevoegen. Wij willen, mede omdat er meer dan duizend mensen jaarlijks solliciteren en de sollicitant soms ver moet rijden, je alleen uitnodigen voor een persoonlijk gesprek als er een gerede kans is dat we ook samen aan de slag gaan.

Ook doe je laagdunkend over de coaching en bijscholing. Mij lijkt het ontzettend belangrijk. We hebben immers een moeilijk vak. Overigens geef je ook nog af op de test die je gemaakt hebt. Deze test is afgeleid van de MBTI. Zonder Margriet of Libelle te kort te willen doen, echt een inhoudelijke test die erg veel gebruikt wordt in de werving en selectie. De MBTI geeft een mooie aanvulling op het persoonlijke gesprek.

Er zijn veel consulenten die dit werk met de daarbij behorende beloning erg graag doen. Jaarlijks vinden zij, in samenwerking met het kantoor in Venlo, voor veel mensen een nieuwe partner. Natuurlijk werken we daarbij niet feilloos. Maar we doen wel onze stinkende best. En hebben aantoonbare resultaten.

Beste Fleure,

Ik zou graag, telefonisch, met je in gesprek gaan over wat wij niet goed hebben gedaan in de procedure. Daar waar wij een steek hebben laten vallen, trek ik direct het boetekleed aan. Sowieso sta ik open voor suggesties.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser

Review: Liefde gevonden

Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je een partner bij M&R hebt gevonden.

Je geeft aan dat de prijs voor mensen een obstakel kan zijn. Dat realiseren we ons ook terdege en vandaar dat we korting geven op het inschrijfbedrag. Die korting wordt bepaald door de hoogte van je inkomen. Wat zouden we nog meer kunnen doen?

Je geeft ook aan dat er meer interesse zou kunnen zijn vanuit M&R na de match. Wat bedoel je daarmee? Hoe moeten we dat daar naar jouw mening invulling aan geven?

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser

Review: M&R valt door de mand (de bedriegers)

Ik vraag me sterk af wat je nu zo'n overtuigend bewijs vindt in mijn reactie? Je hebt het denk ik niet goed gelezen, want ik geef heel duidelijk aan dat ik vanaf 1 september werkzaam ben bij Mens & Relatie. Als ik een fake reactie zou willen schrijven zou ik dat natuurlijk nooit vermelden. Wij kiezen ervoor om openheid en duidelijkheid te verschaffen. Dat is precies wat ik doe in mijn reactie...Ervoor uitkomen dat ik werk bij Mens & Relatie.. Daar schaam ik me, ondanks reacties die hier te lezen zijn, namelijk helemaal niet voor! Het is een mooi bedrijf, en ik vind het heel jammer dat er altijd mensen zijn die andere mensen onderuit proberen te halen. Dat raakt me!

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Ik ben erg benieuwd naar de onderbouwing van Dick. De voorwaarden zoals door ons gehanteerd worden zijn goedgekeurd door de Consumentenbond. Ik ben persoonlijk bij de gesprekken van de SER (Sociaal Economische Raad) en de Consumentenbond aanwezig geweest in 2004. De afkoelingsperiode is daarin duidelijk ter sprake gekomen en daarbij is afgesproken dat indien tot een overeenkomst is gekomen, kosten in rekening mogen worden gebracht. Maar dat lijkt me toch ook logisch. Er mogen toch kosten worden berekend als iemand twee uur met je in gesprek is geweest. Over de hoogte van het bedrag kunnen we dan van mening verschillen. Maar het is oneerlijk om nu te zeggen dat de consulent/het bedrijf geen vergoeding krijgt voor tijd en kosten die ze aan je heeft besteed. Ik kan me ook niet voorstellen dat als jouw leidinggevende (ik weet niet wat voor werk je doet) niet tevreden is over het geleverde werk, je zegt: "je hoeft me vandaag niet uit te betalen."

Overigens maak ik er geen enkel geheim van dat ik voorzitter ben van de AVR. In het bestuur van de AVR zitten ook nog andere bureaus en ook een eigenaar van een datingsite. En als je de website singleskeurmerk.nl goed leest, zie je dat de geschillen niet beslecht worden door de AVR, maar door de Stichting MBa. Deze heeft geen zetel in Venlo en hierin hebben de bureaus geen zitting en zeker geen invloed. Deze is volledig onafhankelijk.

Beste Syp, ik wil je absoluut niet overtuigen van onze goede bedoelingen. Je wilt wel of geen cliënt bij ons worden. Dat vind ik prima. Ik vind ook dat je je alleen moet inschrijven als je er helemaal achter staat. Anders gaan het echt niet werken. Maar ik vind het wel vervelend dat hier onzin wordt verteld.

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Bedankt voor je reactie.

Wat je schrijft klopt. Als er sprake is van een kennismakingsgesprek kunnen er geen kosten in rekening worden gebracht. Duidelijk staat ook vermeld dat als de overeenkomst is getekend, kosten in rekening gebracht kunnen worden. Je hebt getekend dat je de voor- en achterkant van de overeenkomst hebt gelezen. Hierin staat toch duidelijk vermeld wat de kosten zijn. Daarvan was je dan toch op de hoogte?

Groeten Radboud

Review: Manipulerende praktijken

Beste Dick,

Wat je schrijft klopt, Artikel 6 lid 2.
In geval de overeenkomst is gesloten bij het eerste contact tussen bureau en cliënt en vervolgens de cliënt gebruik maakt van het recht genoemd in lid 1, mag het bureau uitsluitend de kosten van het kennismakingsgesprek in rekening brengen.

Hoe moet ik dit anders interpreteren? Kosten voor het gesprek mogen in rekening worden gebracht. We vermelden duidelijk op de overeenkomst wat de voorwaarden zijn. Deze zijn in overeenstemming met de voorwaarden van de AVR zoals opgemaakt in overleg met de Consumentenbond. Sterker nog, in plaats van 7 dagen geven wij onze cliënten 10 dagen de mogelijkheid om de overeenkomst te annuleren tegen betaling van de kosten van het 1e contact. En zelfs als er twee gesprekken zijn geweest voordat de overeenkomst is gesloten bieden we deze mogelijkheid ook al zijn we dat niet verplicht volgens de voorwaarden.

Ik heb geen enkele behoefte om me op de borst te kloppen dat we zo ontzettend aardig zijn. Maar we hebben in de overeenkomst afspraken staan die gunstiger zijn dan de voorwaarden die we moeten aanhouden en we communiceren deze zonder kleine letters. Dan mag jij, vind ik, mij ook wel gelijk geven. Los van het feit of jij van mening bent dat wij ons werk in jouw geval ( zo'n 15 jaar geleden??) niet goed hebben gedaan.

Overigens sluit ik me bij het advies aan Syp om contact op te nemen met een Juridisch Loket. Daar zal worden verteld dat de gesloten overeenkomst juridische basis heeft en dat het inschrijfgeld (nogmaals; over de hoogte van het bedrag kun je van mening verschillen) rechtsgeldig in rekening is gebracht.

Groeten Radboud

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Allereerst jouw vraag ten aanzien van dossierNr: 1345/04.0429 van de Reclame Code Commissie.

Bedankt voor deze vraag, want dat geeft me de mogelijkheid om reclame te maken. Ik zeg het bewust op deze manier omdat deze klacht over het slagingspercentage was ingediend door een concurrent. Deze concurrent heeft tegen mij bekend dat hij dit slagingspercentage niet kon halen en ook meende dat er bij Mens & Relatie geen 75% kon slagen. Maar dat is wel het geval. Drie van de vier ingeschreven vindt gewoon binnen een jaar een relatie. De commissie heeft bij beslissing op 20 december 2004 de klacht ook afgewezen.

De concurrent was daarmee nog niet tevreden en heeft hoger beroep ingesteld. Op 23 maart 2005 bevestigt het College van Beroep de uitspraak van de commissie en wijst de klacht af. Een duidelijke overwinnen. En we adverteren nog steeds terecht met ons succespercentage.

Ik heb er wel even voor moeten zoeken. De dossiers uit 2004 en 2005 liggen niet voor het oprapen. Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat je even op een reactie hebt moeten wachten.


Nu ten aanzien van de betaling. Want ik vind nog steeds dat jij gewoon eur 165,= moet overmaken. Het gaat me daarbij nu meer om het principe dan om het geld. Je kunt niet blijven volhouden dat de consulent haar werk voor niets heeft moeten doen. Ze komt langs en als je niet tot inschrijving overgaat is het vrijblijvend en kosteloos. Op het moment dat je de overeenkomst invult en ondertekend veranderd dat. Daarvan moet je op de hoogte zijn, want daar heb je voor getekend. Er worden geen annuleringskosten berekend, maar wel de kosten voor de intake en inschrijving. Wij noemen dat inschrijfgeld.

Overigens valt me in jouw bericht op dat je schrijft dat de consulent subtiele hints gaf over de mogelijkheden. Daar ben ik blij om. Wij willen eerlijke voorlichting. En dat heeft de consulent gedaan. Geen gouden bergen beloven, maar duidelijk vertellen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van relatiebemiddeling. Wie was jou consulent?

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Wellicht dat ik dingen in ons voordeel uitleg, maar jij legt nu wel erg de nadruk op het negatieve. We schrijven duizenden klanten per jaar in. Zelfs nu, terwijl het land in een crisis verkeert. Er is veel vraag, dus er zijn ook veel cliënten met vragen en opmerkingen. De naam Syp komt echter niet in ons bestand voor.

Ik ben zelf erg lastig te bereiken. Je snapt dat ik veel vergaderingen heb en ben ook regelmatig buiten de deur ben. Kun je je cliëntnummer hier doorgeven en aangeven wanneer je het beste te bereiken bent, dan bel ik jou zo snel mogelijk. Want ik wil dit graag oplossen.

Groeten Radboud

Review: Dave niet betalen!!!!

Beste Dave,

Helaas is hetgeen Dick schrijft onzin. Er is geen enkele juridische onderbouwing voor zijn opmerking dat je 8 dagen bedenktijd zou hebben. Niet als je een product koopt en ook niet als je een dienst afneemt. Wellicht doelt Dick hier op aankoop op afstand, maar die is hier niet van toepassing. Die geldt uitsluitend als je via internet iets besteld en dat is hierbij niet het geval.

Ook de opmerking dat, mocht je er niet uit komen, hij je zou kunnen helpen is flauwekul. Het enige dat Dick doet is mensen tegen mens-en-relatie in het harnas jagen. Heel vervelend, heel naar. Maar als je je cliëntnummer geeft, kijk ik hoe we dit het beste kunnen afhandelen. Ik ga ervan uit dat we er samen wel uitkomen.

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser
Directeur

Review: Dave niet betalen!!!!

Beste Dave,

Fijn dat we het zo voor nu hebben kunnen afsluiten. Wellicht tot later. Ik hoor dan graag van je.

Gr. Radboud

Review: Ms

Beste mevrouw Buijs,

Ik vind het heel jammer voor u dat u zo teleurgesteld bent in Mens en Relatie. Ik ben stagiaire bij Mens en Relatie en mijn ervaring is dat ze veel waarde hechten aan kritiek zodat zij ervan kunnen leren. De medewerkers gaan zorgvuldig te werk en hechten veel waarde aan het persoonlijke contact dat zij met de cliënten hebben. Heeft u al telefonisch contact gezocht met een medewerker van Mens en Relatie? Als u wilt kunt u een e-mail naar mij toesturen en dan zorg ik ervoor dat een collega van mij contact met u opneemt en de klacht netjes afhandelt.

Met vriendelijke groeten,
Birgit

Review: partnervoorstellen tellen mee ook als je de man niet kunt ontmoeten

Beste Joke,
Wat vervelend dat het zo tegenvalt. Misschien kan ik iets voor u doen? Ik loop stage bij Mens en Relatie en als u wilt kunt u mij uw clientnummer mailen: [email protected]. Ik speel het door naar de afdeling bemiddeling
en die nemen dan contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Birgit

Review: ervaringen mens en relatie

Beste Linda,
Zojuist las ik toevallig je review en lees dat je teleurgesteld bent. Dat vind ik heel spijtig! Ik ben office manager bij Mens en Relatie en mijn ervaring is juist dat de consulenten ontzettend betrokken zijn bij hun cliënten. Is het mogelijk dat je mij je cliëntnummer mailt? Dan kan ik contact met je opnemen. Want dat je het gevoel krijgt dat je niet moet zeuren kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Je kunt me rechtstreeks mailen op [email protected], ik hoop van je te horen! Vriendelijke groet, Bianca.

Review: de klant is koning

Beste Harco,

Middels de de knop "reviews geschreven vanaf hetzelfde IP-adres" naast de datum op deze site, kom ik reviews onder de naam Harco, Harry, Harrie en Paul tegen bij diverse bureau's maar met verschillende klachten hetzelfde IP adres! Dat verbaast me wel. Dat je anoniem wil reageren op deze site dat kan ik uit privacyredenen wel begrijpen, maar steeds een andere naam en zoveel andere bureau's vind ik wel een beetje vreemd. Maar ik wil je wel laten weten dat mocht je niet tevreden zijn over jouw inschrijving en de dienstverlening van Mens en Relatie, dan wil ik dat graag persoonlijk voor en met je oplossen. Stuur mij een mail ([email protected]) en ik ga ermee aan de slag.

Vriendelijke groet
Bianca de Graaff, office manager bij Mens en Relatie

Review: klachten

Beste Franca,

Ik heb je verhaal gelezen en vind het heel vervelend voor je! Ik loop stage bij Mens&Relatie en wat ik ervaren heb is dat ze veel tijd steken in het vinden van de juiste match en in de begeleiding, maar het kan helaas ook nooit in 100% van de gevallen goed gaan. Vind je het goed als een van onze consulenten contact met je opneemt om te kijken waarom het niet goed ging?

Review: klachten

Beste Franca,

Zou je je naam en cliëntnummer naar mij kunnen mailen? (op het bekende email-adres, t.a.v. Sami). Ik zorg er dan voor dat je klacht netjes wordt afgehandeld!! :)

Review: Na 15 maanden nog steeds 1 date tegoed!

Hoi Rogier,

Vervelend dat je relatiebemiddeling bij Mens & Relatie teleurstellend is verlopen! Ik loop zelf stage bij Mens & Relatie en ik heb juist het idee dat ze goed hun best doen voor iedere cliënt. Zou je dit willen dan mag je hier je cliëntnummer achterlaten of deze e-mailen (zet in het onderwerp t.a.v. sanne) op het bekende e-mailadres. Ik zal er dan persoonlijk op toezien dat je klacht wordt afgehandeld!

Review: Na 15 maanden nog steeds 1 date tegoed!

Hoi Rogier,

Allereerst bedankt voor je reactie! Ik vind het heel jammer voor je dat je partnervoorstellen tot nu toe zijn tegengevallen. Ik zou toch graag willen weten hoe dit kan. Ik wil je graag verder helpen hiermee, want ik gun je natuurlijk waar voor je geld. Zou je nogmaals kunnen e-mailen en nu je cliëntnummer vermelden? Dan zorg ik ervoor dat de afdeling bemiddeling contact met je opneemt om je situatie te bespreken. Misschien dat je partnerwensen iets kunnen worden aangepast of verduidelijkt, zodat je vanaf nu voorstellen gaat ontvangen waar je gelukkiger van wordt!