Ik heb de volgende klacht over Match.com of Lexa (blijkbaar dezelfde organisatie).
BegIn september maakte ik me lid voor 1 maand bij Match.com. Ik verlengde het lidmaatschap opnieuw op 4 oktober voor 1 maand, en vervolgens op 16 december voor 1 maand. Ik betaalde steeds via de site (internetbankieren via Bibit).
Ik wilde mijn profiel opschorten of verwijderen zodra de maand verstreken zou zijn. Omdat ik niet precies wist tot wanneer het abonnement liep, zette ik op 23 januari mijn profiel op non-actief met de bedoeling er niets meer mee te doen. Internetdaten bleek niet zo mijn ding.
Gisteren (19 februari) kwam ik er achter dat zowel op 17 januari als op 15 februari een bedrag van 24,95 euro van mijn bankrekening is gehaald door Match/Lexa. Ik heb de klantenservice van de Rabo gebeld en men kon mij meedelen dat het geld via een eenmalige machtiging overgemaakt was. Een machtiging die ik nooit gegeven heb.
Ik heb via de mail meteen een klacht ingediend bij Match.com en kreeg als antwoord dat men de automatische verlenging van het abonnement zou stopzetten. Ik heb nogmaals een mail gestuurd met de eis dat men het geld (2x24.95 euro) terugstort. Hier heb ik nog niets op vernomen. Om de klacht te kunnen indienen, heb ik even het profiel geactiveerd maar alle info eruitgehaald. Een leeg profiel dus dat beschikbaar blijft tot 15 maart, maar waar ik niets meer mee wil doen.
Ik heb nooit om een automatische verlenging gevraagd; ik heb nooit toestemming gegeven om het maandabonnement automatisch te verlengen; er is mij nooit gewezen op een automatische verlenging, kortom, het is puur diefstal en bedrog.
Wat ook frappant is, men haalde het geld op 17 januari en op 15 februari van mijn rekening. De maanden bij Match/Lexa duren dus amper 4 weken.
Als iemand mij een tip kan geven hoe ik het geld kan terugvorderen, hou ik me aanbevolen.
Voor de rest geldt, een gewaarschuwd mens telt bij internetdaten voor zevenentwintig.......... Blijf weg bij Match.com en/of Lexa.
Een door schade en schande wijs geworden happy single
Ik heb de volgende klacht over Match.com of Lexa (blijkbaar dezelfde organisatie).
BegIn september maakte ik me lid voor 1 maand bij Match.com. Ik verlengde het lidmaatschap opnieuw op 4 oktober voor 1 maand, en vervolgens op 16 december voor 1 maand. Ik betaalde steeds via de site (internetbankieren via Bibit).
Ik wilde het profiel opschorten zodra de maand verstreken zou zijn. Omdat ik niet precies wist tot wanneer het abonnement liep, zette ik op 23 januari mijn profiel op non-actief met de bedoeling er niets meer mee te doen. Internet daten bleek niet zo mijn ding.
Gisteren kwam ik er achter dat zowel op 17 januari als op 15 februari een bedrag van 24,95 euro van mijn bankrekening is gehaald door Match/Lexa. Ik heb de klantenservice van de Rabo gebeld en men kon mij meedelen dat het geld via een eenmalige machtiging overgemaakt was. Een machtiging die ik nooit gegeven heb.
Ik heb via de mail meteen een klacht ingediend bij Match.com en kreeg als antwoord dat men de automatische verlenging van het abonnement zou stopzetten. Ik heb nogmaals een mail gestuurd met de eis dat men het geld (2x24.95 euro) terugstort. Hier heb ik nog niets op vernomen. Om de klacht te kunnen indienen, heb ik even het profiel geactiveerd maar alle info eruitgehaald. Een leeg profiel dus dat beschikbaar blijft tot 15 maart, maar waar ik niets meer mee wil doen.
Ik heb nooit om een automatische verlenging gevraagd; ik heb nooit toestemming gegeven om het maandabonnement automatisch te verlengen; er is mij nooit gewezen op een automatische verlenging, kortom, het is puur diefstal en bedrog.
Wat ook frappant is, men haalde het geld op 17 januari en op 15 februari van mijn rekening. De maanden bij Match/Lexa duren dus amper 4 weken.
Als iemand mij een tip kan geven hoe ik het geld kan terugvorderen, hou ik me aanbevolen.
Voor de rest geldt, een gewaarschuwd mens telt bij internetdaten voor zevenentwintig.......... Blijf weg bij Match.com en/of Lexa.
Een door schade en schande wijs geworden happy single
Marjo
Sterke punten
Zijn die er?????
Zwakke punten
Teveel om op te noemen.
Review: Klacht over eenmalige machtigingen die nooit gegeven zijn
Dank je voor de tip, Hans. Vandaag beweren ze dat ik een proefabonnement van 4,99 euro bij Lexa had gekregen (nooit gezien) en daarbij automatische verlenging had aangevraagd. Is helemaal niks van waar, het zijn gewoon bedriegers. Ik blijf klachten indienen en vanavond bel ik naar Tros Radar. Maar ik krijg steeds hetzelfde botte antwoord terug. En op de site vul ik waarschuwingen in bij mijn profiel die zij steeds verwijderen natuurlijk. Maar ik laat het er niet bij zitten.
Nogmaals dank.
Vriendelijke groet,
Marjo