Reviews van deze auteur (71105)

BE2 Afschrijving of incassobureau NIET rechtsgeldig.

Review over Be2

Op 27 Januari had ik al in een review geschreven dat de manier waarop be2 geld afschrijft niet geldig is.

Global collect had eind december 2008 een bedrag afgeschreven van mijn rekening, ik had in eerste instantie geen idee wat dit inhield dus heb het bedrag binnen de termijn van 30 dagen zonder moeite terug laten storten bij de bank.

Na een paar weken kreeg ik een aanmaning van intrum justitia met een nog hoger bedrag. Ik heb toen meteen het desbetreffende incassobureau opgebeld en gevraagd of ze de incasso willen stopzetten of anders maar een bewijs
moesten laten zien dat ik ooit toestemming heb gegeven voor een automatische machtiging.

Ik had al opgezocht dat je een bedrijf op 2 manieren rechtsgeldig automatisch kunt laten machtigen:

- Door een brief te sturen met je gegevens waarop je handtekening staat als toestemming om te machtigen
- Een opgenomen telefoongesprek waarin de klant het bedrijf beld en toestemming geeft om na een eerdere betaling! deze
om te laten zetten in automatisch betalen (machtigen)

De vrouw die ik aan de telefoon had van intrum justitia reageerde nogal kortaf en zei dat ze het verder uit ging zoeken of ze bij be2 gegevens van mij met evt. een machtiging kon vinden.

Na dit telefoongesprek van zo ongeveer een half jaar terug heb ik helemaal niets meer gehoord van be2, intrum justitia of wat dan ook.....

Hoop dat andere mensen hier na een aanmaning of iets zicht niet zo bang laten maken door een incassobureau.

M.V.G

geld terug halen na machtiging (vervolg)

Review over Be2

Let op: Als u nog geen relatie heeft met de incassant, is een telefonische machtiging alleen toegestaan als u zelf het initiatief neemt en dus zelf met de incassant belt. Heeft u al een relatie met de incassant, dan mag hij ook het initiatief nemen en met u bellen.

Afgeven van een machtiging via internet kan officieel alleen door deze uit te printen en vervolgens na ondertekening aan de incassant op te sturen. Bij elke andere werkwijze is de Internet-omgeving vaak niet beschermd en is de controle op persoonsgegevens vaak niet (goed) geregeld. Daarom kunt u voor directe betaling via internet het best voor een veilige betaalmethode kiezen, bijvoorbeeld iDeal. Dat is een online betaalmethode van de Nederlandse banken.

Als u vindt dat er ten onrechte is geïncasseerd of als u het niet eens bent met het bedrag, vraag uw bank dan het bedrag terug te boeken. Dat doet de bank zonder zich in de discussie te mengen. U moet het verzoek wel doen binnen 30 kalenderdagen. Uitzonderingen:

- Een eenmalige machtiging die u schriftelijk heeft gegeven, kunt u niet laten terugboeken. Neem in deze gevallen contact op met de leverancier. Heeft u de machtiging telefonisch gegeven, dan is terugboeking wel mogelijk. U moet het verzoek doen binnen 30 kalenderdagen.

- Een doorlopende machtiging kansspelen die u schriftelijk heeft gegeven, kunt u niet laten terugboeken. Heeft u de machtiging telefonisch gegeven, dan is terugboeking wel mogelijk. U moet het verzoek doen binnen 5 werkdagen.

# Als een bedrijf herhaaldelijk ten onrechte incasseert, vraag de bank dan om uw rekening te blokkeren tegen dat bedrijf.

# Als een afschrijving naar uw mening onterecht is (u hebt bijvoorbeeld geen machtiging afgegeven) en u heeft geen recht van terugboeking of de termijn is verstreken, dan kunt u verhaal halen tot een jaar na afschrijving van uw rekening. Stel uw bank in zo'n geval dus op de hoogte. Als de incassant bij betwisting van een incasso de machtiging niet kan overleggen, dan wordt het bedrag teruggeboekt.

geld terug halen na machtiging

Review over Be2

op een forum gevonden:

Incasso via Internet
In de tv-uitzending van het consumentenprogramma Kassa werd bekend dat, voorzover men dat nog niet wist, een via internet afgegeven incassomachtiging niet erkend. Zolang de debiteur geen actie onderneemt richting bank wordt deze vorm van incasso door de banken gedoogd. Bij levering van diensten kan men dus nog eventueel tot blokkering overgaan, maar bij levering van producten?
Na ontvangst kan een debiteur dus zijn geld gestorneerd krijgen.
Hoe handelen jullie hierin, en wat is jullie mening?



Je hebt een machtiging nodig met een handtekening van je klant. Heb je dat niet (en dat heb je niet als alles over internet gaat) dan mag jij helemaal niet incasseren van Interpay en dus heeft de klant eigenlijk alle recht op het terug boeken van z?n geld. Lever je producten die je klant betaald met een automatische incasso machtiging gegeven via internet, dan is dat gewoon knap stom. Elke bank zal je vertellen dat dit eigenlijk niet mag.

Wij werken sowieso met contracten, dus het is een kleine moeite om daar meteen een automatische incasso machtiging in te verwerken. Laat je machtiging in het geval van een custom-made contract ook meteen even controleren door Interpay, want anders kan je klant daar weer over vallen



Dat is de halve waarheid. Je mag namelijk best automatische incasso via Internet regelen, alleen kun je de identiteit van een persoon niet garanderen. Dat wil zeggen, je mag gerust iemand incasseren, zolang die persoon niet gaat storneren is er niets aan de hand. Maar als die persoon wel gaat storneren, dan heb je geen poot om op te staan.

reacties:

Review: Oplichters

In de tv-uitzending van het consumentenprogramma Kassa werd bekend dat, voorzover men dat nog niet wist, een via internet afgegeven incassomachtiging niet erkend. Zolang de debiteur geen actie onderneemt richting bank wordt deze vorm van incasso door de banken gedoogd. Bij levering van diensten kan men dus nog eventueel tot blokkering overgaan!!!!!!!!!!!!

Je hebt een machtiging nodig met een handtekening van je klant. Heb je dat niet (en dat heb je niet als alles over internet gaat) dan mag jij helemaal niet incasseren van Interpay en dus heeft de klant eigenlijk alle recht op het terug boeken van z?n geld!!!!!!!!!!