Het volgende bericht zond ik naar [email protected]. Een andere manier om ze te bereiken zag ik nergens. Ik kreeg het advies om door te klikken en dan een formulier in te vullen. Maar ook al druk ik 20x op de verzendknop, het bericht wordt niet verzonden. Met andere woorden: WAARDELOOS en SCHANDALIG.
Er is al 59,70 van mijn rekening afgeschreven vandaag, hoop dat ik het kan laten terugboeken bij de bank. Ik snap trouwens niet dat dergelijke malafide organisaties nog een vergunning krijgen om automatisch te mogen incasseren.....
Het bericht:
Geachte heer of mevrouw,
Ik zat net te kijken tot wanneer mijn lexalidmaatschap loopt en zag dat het half januari afloopt.
Nu zag ik ook staan dat het automatisch verlengd zou worden (groen vinkje bij JA) wat niet de bedoeling is....
Dus klikte ik zodat er NEE kwam te staan. "Mooi; even testen" dacht ik vervolgens. En verliet de pagina en klikte om er weer op terug te keren.
Toen stond er weer bij automatisch verlengen JA. En dus dacht ik dat ik daarboven op BEVESTIGEN moest klikken.
Dat deed ik en even later zag ik dat ik mijn lidmaatschap 6 maanden was verlengd en dat er 59 euro zoveel zou worden afgeschreven.....
Dit is NIET de bedoeling!!!!!! Natuurlijk kan ik het bij de bank laten terugboeken, maar het zou fijner zijn als jullie dit recht zouden zetten.
Mocht ik in de toekomst weer terug willen op Lexa, dan neem ik nu liever op een positieve manier afscheid.
Accountgegevens: vrolijkepapa66 (Klantnummer: 20461512)
De gegevens van de aangemaakte betalingsopdracht: ? 59,70
BBT_13254340360.28972600
Full Membership voor 6 maanden
01/01/2012
Ik zou het erg op prijs stellen als u e.e.a. netjes kan regelen; maw: na 18 januari loopt mijn lidmaatschap af, geen verlenging, geen betaling.
Daarvoor alvast hartelijk dank,
Met vriendelijke groet,
Sterke punten
tja, het is een datingsite...
Zwakke punten
1. tja, het is een datingsite...
2. automatisch verlengen: als je niet oplet betaal je automatisch na je gekozen periode voor weer een nieuwe periode; kan dat niet worden omgekeerd?
3. ze zijn onbereikbaar; je kan ze niet bellen, mailen of via de site bereiken
Review: Met 1 klik 59,70 euro kwijt; Lexa niet te bereiken......
Oh ja zeker! Al weet ik niet of Kassa en Radar het ook echt serieus gaan oppakken. Heb al eens een uitzending over datingsites gezien en het viel me toch wel tegen dat ze de vinger niet goed op de zere plek wisten te leggen. Het ging dan meer om de inhoudelijke kant van het daten. Nepprofielen en onjuiste aantallen actieve vrouwen - actieve mannen aangeven, dat soort zaken.
Voor nu wil ik vooral gewoon mijn geld terug en zo snel mogelijk van die site af.
Review: Met 1 klik 59,70 euro kwijt; Lexa niet te bereiken......
Beste Christine,
Fijn dat er even is 'ingezoomd' en dat er zo tot een oplossing wordt gekomen. Dank daarvoor.
Twee puntjes: 1. er stond op de betaalpagina bij automatisch verlengen toch echt een vinkje (groen meen ik)... dus dan denk ik "daar moet ik wat aan doen!" 2. het is ontzettend makkelijk om per ongeluk iets te betalen en het is ontzettend moeilijk om dat te corrigeren... eigenlijk is dat mijn allergrootste bezwaar. En dat laatste geeft ook erg het beeld dat jullie het expres doen; "mensen er in luizen". Door bijvoorbeeld een extra bevestiging te vragen a la "weet u het zeker? j/n" zou die schijn al een stuk minder zijn...
Review: Met 1 klik 59,70 euro kwijt; Lexa niet te bereiken......
Ik had mijn profiel overigens gisteren verwijderd. En kreeg van de bank bericht dat ze de incasso voorlopig terugboeken totdat duidelijk is of er een machtiging was. Dus terugstorten en terugboeken moet even worden afgestemd..
Review: contact met Lexa
Nou, bij mij (vrolijkepapa66) is ongeveer hetzelfde gebeurd! Ik zag dat als ik niks deed, er half januari weer geld bij me afgeschreven zou worden. En ik wil juist stoppen, het online daten is gewoon niks voor mij. Dus klik-klik-aanpassen... Werkte niet. Toen zag ik een knop "bevestigen" en dus die maar geklikt. Direct komt een popup: 6 maanden verlengd, betaling 59,70 wordt afgeschreven. En daar is dan NIETS meer aan te doen... Echt schandalig om mensen er zo in te luizen. Ik heb een mail gestuurd naar [email protected] maar hoor daar niks op terug. Op de site is er nergens een telefoonnummer of contact met helpdesk oid te vinden. Heel uitgekookt......
Vandaag is het geld van mijn girorekening afgeschreven. :( :( :(
Review: contact met Lexa
Ik lees in de reactie van Charlotte van het Lexa-team:
Ik wil daarom aan u vragen om contact op te nemen met het Customer Care team, dit kunt u doen via de ?Help? pagina op de website; www.lexa.nl. Dit staat onder elke pagina aangegeven. U kunt daar uw vraag stellen door simpelweg op een categorie te klikken.
Dat is gewoon NIET WAAR. Je kunt helemaal geen contact opnemen via HELP. Je krijgt alleen 'veelgestelde vragen' te zien. Geen contactmogelijkheid......
Review: contact met Lexa
Nou, met veel moeite heb ik inderdaad de genoemde mogelijkheid gevonden. Verhaal ingetikt en ........ (waarom verbaast me dat niks?) ... het formulier kan niet worden verstuurd..... Wat bijzonder dat als je per ongeluk 1x klikt er 59,70 wordt afgeschreven en dat dit zooooooooooo veel moeite kost..... Schandalig!