Reviews van deze auteur (0)

Wij zijn wel geslaagd

Review over Mens en Relatie

Wijn zijn wel bij mens en relatie geslaagd. Was inderdaad wel duur. Ook vond ik het een fijn gesprek met de consulente. Ze begreep me helemaal, zei ze. Helaas leek het eerste voortsel nergens op. Die man was echt niet aardig. Maar het tweede voorstel was perfect. we hebben een keertje koffie gedronken en 's avonds weer gebeld. Daarna hebben we op zaterdag op het terras gezeten. Ik hoop dat we binnenkort gaan samenwonen.

Sterke punten
Persoonlijke gesprek met de consulente
Ik ben geslaagd

Zwakke punten
niet goedkoop

reacties:

Review: Sollicitanten opgelet

Beste Freule,

De procedure voor de sollicitatie die je omschrijft kan ik onderschrijven. Inderdaad hebben we nadat je je gegevens hebt achtergelaten eerste telefonisch contact. Ik begrijp niet waarom je daar zo negatief over doet. Het is toch juist zorgvuldig als we eerst per telefoon kennismaken en kijken over er over en weer nog vragen zijn? Ook het feit dat we per mail vragen hoe je over bepaalde situaties denkt, lijkt me, gezien de reisafstand, alleen maar toevoegen. Wij willen, mede omdat er meer dan duizend mensen jaarlijks solliciteren en de sollicitant soms ver moet rijden, je alleen uitnodigen voor een persoonlijk gesprek als er een gerede kans is dat we ook samen aan de slag gaan.

Ook doe je laagdunkend over de coaching en bijscholing. Mij lijkt het ontzettend belangrijk. We hebben immers een moeilijk vak. Overigens geef je ook nog af op de test die je gemaakt hebt. Deze test is afgeleid van de MBTI. Zonder Margriet of Libelle te kort te willen doen, echt een inhoudelijke test die erg veel gebruikt wordt in de werving en selectie. De MBTI geeft een mooie aanvulling op het persoonlijke gesprek.

Er zijn veel consulenten die dit werk met de daarbij behorende beloning erg graag doen. Jaarlijks vinden zij, in samenwerking met het kantoor in Venlo, voor veel mensen een nieuwe partner. Natuurlijk werken we daarbij niet feilloos. Maar we doen wel onze stinkende best. En hebben aantoonbare resultaten.

Beste Fleure,

Ik zou graag, telefonisch, met je in gesprek gaan over wat wij niet goed hebben gedaan in de procedure. Daar waar wij een steek hebben laten vallen, trek ik direct het boetekleed aan. Sowieso sta ik open voor suggesties.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser

Review: Liefde gevonden

Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je een partner bij M&R hebt gevonden.

Je geeft aan dat de prijs voor mensen een obstakel kan zijn. Dat realiseren we ons ook terdege en vandaar dat we korting geven op het inschrijfbedrag. Die korting wordt bepaald door de hoogte van je inkomen. Wat zouden we nog meer kunnen doen?

Je geeft ook aan dat er meer interesse zou kunnen zijn vanuit M&R na de match. Wat bedoel je daarmee? Hoe moeten we dat daar naar jouw mening invulling aan geven?

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Ik ben erg benieuwd naar de onderbouwing van Dick. De voorwaarden zoals door ons gehanteerd worden zijn goedgekeurd door de Consumentenbond. Ik ben persoonlijk bij de gesprekken van de SER (Sociaal Economische Raad) en de Consumentenbond aanwezig geweest in 2004. De afkoelingsperiode is daarin duidelijk ter sprake gekomen en daarbij is afgesproken dat indien tot een overeenkomst is gekomen, kosten in rekening mogen worden gebracht. Maar dat lijkt me toch ook logisch. Er mogen toch kosten worden berekend als iemand twee uur met je in gesprek is geweest. Over de hoogte van het bedrag kunnen we dan van mening verschillen. Maar het is oneerlijk om nu te zeggen dat de consulent/het bedrijf geen vergoeding krijgt voor tijd en kosten die ze aan je heeft besteed. Ik kan me ook niet voorstellen dat als jouw leidinggevende (ik weet niet wat voor werk je doet) niet tevreden is over het geleverde werk, je zegt: "je hoeft me vandaag niet uit te betalen."

Overigens maak ik er geen enkel geheim van dat ik voorzitter ben van de AVR. In het bestuur van de AVR zitten ook nog andere bureaus en ook een eigenaar van een datingsite. En als je de website singleskeurmerk.nl goed leest, zie je dat de geschillen niet beslecht worden door de AVR, maar door de Stichting MBa. Deze heeft geen zetel in Venlo en hierin hebben de bureaus geen zitting en zeker geen invloed. Deze is volledig onafhankelijk.

Beste Syp, ik wil je absoluut niet overtuigen van onze goede bedoelingen. Je wilt wel of geen cliënt bij ons worden. Dat vind ik prima. Ik vind ook dat je je alleen moet inschrijven als je er helemaal achter staat. Anders gaan het echt niet werken. Maar ik vind het wel vervelend dat hier onzin wordt verteld.

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Bedankt voor je reactie.

Wat je schrijft klopt. Als er sprake is van een kennismakingsgesprek kunnen er geen kosten in rekening worden gebracht. Duidelijk staat ook vermeld dat als de overeenkomst is getekend, kosten in rekening gebracht kunnen worden. Je hebt getekend dat je de voor- en achterkant van de overeenkomst hebt gelezen. Hierin staat toch duidelijk vermeld wat de kosten zijn. Daarvan was je dan toch op de hoogte?

Groeten Radboud

Review: Manipulerende praktijken

Beste Dick,

Wat je schrijft klopt, Artikel 6 lid 2.
In geval de overeenkomst is gesloten bij het eerste contact tussen bureau en cliënt en vervolgens de cliënt gebruik maakt van het recht genoemd in lid 1, mag het bureau uitsluitend de kosten van het kennismakingsgesprek in rekening brengen.

Hoe moet ik dit anders interpreteren? Kosten voor het gesprek mogen in rekening worden gebracht. We vermelden duidelijk op de overeenkomst wat de voorwaarden zijn. Deze zijn in overeenstemming met de voorwaarden van de AVR zoals opgemaakt in overleg met de Consumentenbond. Sterker nog, in plaats van 7 dagen geven wij onze cliënten 10 dagen de mogelijkheid om de overeenkomst te annuleren tegen betaling van de kosten van het 1e contact. En zelfs als er twee gesprekken zijn geweest voordat de overeenkomst is gesloten bieden we deze mogelijkheid ook al zijn we dat niet verplicht volgens de voorwaarden.

Ik heb geen enkele behoefte om me op de borst te kloppen dat we zo ontzettend aardig zijn. Maar we hebben in de overeenkomst afspraken staan die gunstiger zijn dan de voorwaarden die we moeten aanhouden en we communiceren deze zonder kleine letters. Dan mag jij, vind ik, mij ook wel gelijk geven. Los van het feit of jij van mening bent dat wij ons werk in jouw geval ( zo'n 15 jaar geleden??) niet goed hebben gedaan.

Overigens sluit ik me bij het advies aan Syp om contact op te nemen met een Juridisch Loket. Daar zal worden verteld dat de gesloten overeenkomst juridische basis heeft en dat het inschrijfgeld (nogmaals; over de hoogte van het bedrag kun je van mening verschillen) rechtsgeldig in rekening is gebracht.

Groeten Radboud

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Je schrijft dat je ervan uit bent gegaan dat boven de overeenkomst een wet geldt, die alle onrechtmatige bepalingen overruled van een overeenkomst. Daar ga je toch echt de mist in. Er is geen enkel sprake van een onrechtmatige bepaling. Zoals ik al eerder heb gezegd is iedere letter van de voorwaarden relatiebemiddeling in samenspraak gemaakt met de Consumentenbond. Jij en ik mogen er toch echt wel van uit gaan dat het dan klopt.

Vervelend voor je dat het een dure les voor je is geweest. Maar ik kan het toch echt niet maken om te zeggen dat jij het anders gedacht had en daarom niet hoeft te betalen. Middels de overeenkomst is een afspraak gemaakt en deze moet worden nagekomen. Sorry. Maar waarom heb je de overeenkomst geannuleerd? Waarom wil je niet bemiddeld worden?

Groeten Radboud

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Allereerst jouw vraag ten aanzien van dossierNr: 1345/04.0429 van de Reclame Code Commissie.

Bedankt voor deze vraag, want dat geeft me de mogelijkheid om reclame te maken. Ik zeg het bewust op deze manier omdat deze klacht over het slagingspercentage was ingediend door een concurrent. Deze concurrent heeft tegen mij bekend dat hij dit slagingspercentage niet kon halen en ook meende dat er bij Mens & Relatie geen 75% kon slagen. Maar dat is wel het geval. Drie van de vier ingeschreven vindt gewoon binnen een jaar een relatie. De commissie heeft bij beslissing op 20 december 2004 de klacht ook afgewezen.

De concurrent was daarmee nog niet tevreden en heeft hoger beroep ingesteld. Op 23 maart 2005 bevestigt het College van Beroep de uitspraak van de commissie en wijst de klacht af. Een duidelijke overwinnen. En we adverteren nog steeds terecht met ons succespercentage.

Ik heb er wel even voor moeten zoeken. De dossiers uit 2004 en 2005 liggen niet voor het oprapen. Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat je even op een reactie hebt moeten wachten.


Nu ten aanzien van de betaling. Want ik vind nog steeds dat jij gewoon eur 165,= moet overmaken. Het gaat me daarbij nu meer om het principe dan om het geld. Je kunt niet blijven volhouden dat de consulent haar werk voor niets heeft moeten doen. Ze komt langs en als je niet tot inschrijving overgaat is het vrijblijvend en kosteloos. Op het moment dat je de overeenkomst invult en ondertekend veranderd dat. Daarvan moet je op de hoogte zijn, want daar heb je voor getekend. Er worden geen annuleringskosten berekend, maar wel de kosten voor de intake en inschrijving. Wij noemen dat inschrijfgeld.

Overigens valt me in jouw bericht op dat je schrijft dat de consulent subtiele hints gaf over de mogelijkheden. Daar ben ik blij om. Wij willen eerlijke voorlichting. En dat heeft de consulent gedaan. Geen gouden bergen beloven, maar duidelijk vertellen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van relatiebemiddeling. Wie was jou consulent?

Review: Manipulerende praktijken

Beste Syp,

Wellicht dat ik dingen in ons voordeel uitleg, maar jij legt nu wel erg de nadruk op het negatieve. We schrijven duizenden klanten per jaar in. Zelfs nu, terwijl het land in een crisis verkeert. Er is veel vraag, dus er zijn ook veel cliënten met vragen en opmerkingen. De naam Syp komt echter niet in ons bestand voor.

Ik ben zelf erg lastig te bereiken. Je snapt dat ik veel vergaderingen heb en ben ook regelmatig buiten de deur ben. Kun je je cliëntnummer hier doorgeven en aangeven wanneer je het beste te bereiken bent, dan bel ik jou zo snel mogelijk. Want ik wil dit graag oplossen.

Groeten Radboud

Review: Dave niet betalen!!!!

Beste Dave,

Helaas is hetgeen Dick schrijft onzin. Er is geen enkele juridische onderbouwing voor zijn opmerking dat je 8 dagen bedenktijd zou hebben. Niet als je een product koopt en ook niet als je een dienst afneemt. Wellicht doelt Dick hier op aankoop op afstand, maar die is hier niet van toepassing. Die geldt uitsluitend als je via internet iets besteld en dat is hierbij niet het geval.

Ook de opmerking dat, mocht je er niet uit komen, hij je zou kunnen helpen is flauwekul. Het enige dat Dick doet is mensen tegen mens-en-relatie in het harnas jagen. Heel vervelend, heel naar. Maar als je je cliëntnummer geeft, kijk ik hoe we dit het beste kunnen afhandelen. Ik ga ervan uit dat we er samen wel uitkomen.

Met vriendelijke groeten,

Radboud Visser
Directeur

Review: Dave niet betalen!!!!

Beste Dave,

Fijn dat we het zo voor nu hebben kunnen afsluiten. Wellicht tot later. Ik hoor dan graag van je.

Gr. Radboud

Review: mens en relatie: gelegaliseerde oplichting

Beste Dick,

Ik begrijp dat je nog vol zit van de inschrijving bij ons. De inschrijving is volgens mij al tientallen jaren geleden. Bij de bewuste uitzending was die inschrijving al zoveel jaren terug dat wij niet konden bevestigen noch konden ontkennen dat je bij ons was ingeschreven. Daarnaast wilde je ons wel voor rotte vis uitmaken, maar wilde je niet in beeld. De zaken zoals jij ze weergeeft zijn niet correct. Ook van juridische stappen is nooit sprake geweest. Wat naar voor je dat je ons zo probeert neer te zetten en dat met halve waarheden moet doen. Ook naar dat je nog steeds niet verder bent gekomen. Wij hebben ondertussen een mooi familiebedrijf, van moeder op zoon. We bestaan 25 jaar en veel mensen vinden bij ons een partner. Niet iedereen! Ook is niet iedereen het met onze werkwijze eens of maken we nooit fouten. Maar wij stellen ons wel bereikbaar en eerlijk op.

Met vriendelijke groeten
namens Mens & Relatie,

Radboud Visser

Review: Mens en relatie is uit de gratie

Beste Paulien,

Vervelend dat je het gesprek zo anders hebt ervaren als ik. Een groot aantal sollicitanten waarmee ik een gesprek heb, wordt wel aangenomen en gezien de manier waarop je schrijft, denk ik dat we een juiste keuze hebben gemaakt. Volgens mij heb je andere dingen gehoord dan er gezegd zijn, dat is vervelend. Maar dat je iemand lelijk noemt, zegt toch echt meer over jou dan over mij. Mijn foto staat trouwens op onze website (www.mens-en-relatie.nl) onder Contact.

Opvallend dat ik de laatste tijd geen sollicitanten heb gesproken die Paulien heten. Dus als je echt stoer zou zijn, kun je ook je eigen naam gebruiken. Uit jouw bericht begrijp ik overigens dat je niet voor Mens & Relatie aan de slag wilt. Dat sluit prima aan bij onze beslissing. Sanse rancune wens ik je veel succes met eventuele andere sollicitaties.

Met vriendelijke groeten
namens Mens & Relatie,

Radboud Visser

Review: Mens en relatie is uit de gratie

Beste Bas,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben benieuwd op basis van welke feiten jij jouw conclusies trekt dat wij een duister bedrijf zouden zijn. Ben je weleens bij ons op kantoor geweest?

Met vriendelijke groeten
namens Mens & Relatie,

Radboud Visser