In een aantal jaren tijd ben ik een aantal malen lid geweest van Parship. Tot volle tevredenheid. Ik zocht een serieuze relatie en trof serieuze medespelers op een site die ook serieus was. Geen contactverzoeken die door de site zelf werden verzonden, geen fake-kandidaten. Nee, rustig, serieus en met respect. Precies wat ik zocht en kreeg.
Ruim 1 jaar geleden raakte na 2 jaar de relatie met mijn op Parship gevonden partner over en ik meldde mij weer aan als lid. Omdat ik de tijd had en wilde nemen nam ik een lidmaatschap voor 1 jaar.
Binnen 2 maanden liep ik tegen mijn huidige partner aan. Ik maakte mijn profiel onzichtbaar, zette alle meldingen en mailberichten naar mij uit en was niet meer actief op de site. Mijn lidmaatschap heb ik niet opgezegd, want 10 maanden was nog lang en de relatie pril.
Uiteraard hoorde en zag ik niets meer van Parship .... totdat ze ineens de maandelijkse lidmaatschapskosten begonnen af te schrijven.
Tja daar viel niets aan te doen, ik had op een heleboel plaatsen kunnen lezen op hun site, dat ik het vinkte bij automatisch verlengen uit moest zetten en dat had ik niet gedaan, dus liep het lidmaatschap automatisch door ook al maakte ik al zo ongeveer 1 jaar geen gebruik meer van hun diensten.
Stom, stom, stom, niet aan gedacht om dat uit te zetten toen ik 1 jaar lidmaatschap vooraf aftikte en helaas .... voor Parship was 1 jaar betalen nog lang niet genoeg. Het argument 'jullie kunnen zien dat mijn profiel stil ligt' werd afgedaan met 'dat kunnen wij niet zien'. Volslagen onzin, want ze kunnen exact zien of ik contact leg, mail, inlog etcetera.
De reden voor het automatisch verlengen is een op het oog heel klantvriendelijke (zo wil Parship ook gezien worden), want 'anders vergeten klanten te verlengen, worden ze uitgeschreven, hebben ze gedoe '.... kortom 'het is alleen maar service'. Voor mij klinkt het alleen maar als betuttelend en bemoeizuchtig. En als verhulling voor het commerciële argument om het zo aan te pakken. Want dat vinkje automatisch aan zal voor Parship een heel behoorlijke bron van inkomsten zijn. Puur eigenbelang en geldklopperij dus. Prima en heel begrijpelijk, maar verpak het niet als klantvriendelijkheid en kom er gewoon voor uit dat het geld oplevert.
Echt klantvriendelijk zou het zijn als ze het vinkje niet automatisch zouden aanzetten, de klant zouden wijzen op de mogelijkheid om dat zelf wel te doen en tegen het einde van het lidmaatschap een berichtje uit zouden laten gaan naar de klant om te verlengen als hij of zij lid zou willen blijven.
Parship wil graag klantvriendelijk overkomen, maar vergeet daarbij dat de laatste ervaring van wie dan ook nog belangrijker is dan de eerste ervaring. De zure smaak bij het afscheid blijft langer hangen dan het warme bad bij aankomst !!
Jammer, maar ook hier blijkt het vernislaagje van klantvriendelijkheid heel dun op de commercialiteit geplakt te zijn.
Geld verdienen aan dienstverlening is prima, maar geld verdienen zonder dienst te verlenen en je dan verstoppen achter de kleine lettertjes is een veredelde vorm van zakkenrollerij. Tassenknipperij dus !!
Sterke punten
mensen op zoek naar een serieuze relatie; leden over het algemeen respectvol naar elkaar; gebruiksvriendelijke site
Zwakke punten
AUTOMATISCHE verlenging, super klantonvriendelijke !!
Mailtjes met hetzelfde contact komen allemaal onder elkaar. Als je iets uit een eerdere mail terug wilt lezen zoek je je een bult.
Hoge lidmaatschapsgeld gekoppeld aan relatief lange abonnementen tegen lagere maandkosten.