Op aanraden van een vriend schreef ik me in. Vooraf goed naar de voorwaarden gekeken. Als je lid wilt worden, let dan op: er zijn op de achtergrond links naar twitter, facebook, en gmail+ en die gaan niet zo vertrouwelijk om met je gegevens als Parship (die haar handen in onschuld wast door te zeggen "wij" behandelen de gegevens vertrouwelijk, wat "zij" doen, daar bemoeien wij ons niet mee. Vandaar de tip voor als je privacy je lief is: installeer facebook en gmail blokkers in je browser, schrijf je eventueel uit bij twitter.
Verder goed de voorwaarden lezen. De indruk wordt op meerder plaatsen gewekt dat je binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen de dienst kunt ontbinden. Dit is in de praktijk niet het geval!!! (tenzij je nooit inlogt, zodra je kijkt wat je hebt gekocht, dan ben je je geld kwijt).
Je moet vervolgens een vragenlijst door. Aan de hand daarvan wordt een persoonlijkheidsprofiel gemaakt. Die is twijfelachtig, gebaseerd op freudiaanse psychologische principes uit de vorige eeuw. Wederom: de indruk wordt gewekt dat je de test nogmaals kunt doen, maar ook dit is in de praktijk niet het geval.
Als je hierdoor heen bent, dan wachten de profielen. Foto's kan je alleen wazig zien, totdat het betreffende lid de foto vrijgeeft. Is wat voor te zeggen, in de praktijk tevens vrij omslachtig. Teksten zijn meestal slecht en nietszeggend ingevuld. Alle vrouwen zijn princessjes op zoek naar de perfecte prins op het witte paard. Iedereen zegt hoe leuk hun leven wel niet is, sommigen zeggen daarbij hardop dat ze eigenlijk niemand nodig hebben, maar ja, je weet nooit of die prins er tussen zit he?
Binnen twee weken had ik het in elk geval gezien. Meer van hetzelfde, verspilling van tijd en energie, weinig vertrouwen in een leuke date. Ik werd er in no time depri van. Opzeggen gaat helaas niet.... Ik zou zeggen: bezint eer ge begint. Pak liever een zonnig terrasje van het geld en spreek je buurvrouw aan.
Sterke punten
- geen ellen lange profielen
- iets is beter dan niets?
Zwakke punten
- weinig flexibel
- relatief duur
- twijfelachtige matching criteria
- trage reactie van helpdesk
- overwegend weinig zeggende, dezelfde, profielen
- berichten (mail) in (the) kleine box op het scherm
- contactgarantie is onzin (vraag iemand foto en je hebt al contact!)
- onduidelijke voorwaarden
- inloggen = geld kwijt