Een zeer bewuste organisatie die alleen op geld uit is. Als ze eenmaal je bankgegevens hebben dan grijpen ze alles aan om geld af te schrijven zonder dat je daar toestemming voor geeft. Contact zoeken heeft geen zin. Eerst standaard mails, daarna geen reactie meer. Het geheel doen ze met een automatische incasso. Sinds kort is hun telefoon nummer buitenwerking gesteld !
Gelukkig kun je dit oplossen met een telefoontje naar de bank (binnen 56 dagen). Daarna blokkeren ze wel je account.
De oplossing:
Een stornering (storno of stornoboeking) of terugboeking is het terugdraaien van een automatische incasso. Een stornering kan telefonisch aangevraagd worden door de rekeninghouder bij de bank (bij een -in de ogen van de bankrekeninghouder- foutieve incasso) of (door de bank) automatisch gebeuren, wanneer een automatische incasso vanwege onvoldoende tegoed of een selectieve blokkade (een blokkade voor automatische incasso's van een bepaald rekeningnummer die voor een bepaalde periode) niet kan worden uitgevoerd. Als een rekeninghouder een incasso terug wil boeken dient hij zich te houden aan de terugboekingstermijn (weigeringstermijn); de in het contract met de incassant afgesproken periode die een debiteur (de betaler) heeft om bedragen zonder opgaaf van reden terug te boeken. De terugboekingstermijn is sinds 1 november 2009 56 dagen.
In Nederland kan, als een bepaald incasserend bedrijf veel selectieve blokkades heeft en er veel verzoeken komen tot terugboeking, Equens besluiten tot het afsluiten van het incasserend bedrijf voor toekomstige automatische incasso's.
Beste Mister Y,
Ik begrijp uit uw bericht dat er meerdere bedragen van uw rekening zijn afgeschreven zonder uw toestemming.
Ik betreurt het dat u ontevreden bent over onze website. Ik wil u om deze reden het een en het ander verhelderen zodat u misschien een beter gevoel over Lexa.nl krijgt.
Ik weet helaas niet wat er in uw geval is gebeurt dus ik kan daar niet inhoudelijk op ingaan. Wij kunnen geen bedragen van een rekening incasseren zonder dat daar opdracht voor is gegeven. Op het moment van uw betaling voor een Full membership wordt er op de betaalpagina aangegeven dat het maandelijks automatisch verlenging wordt indien u deze niet stop zet. U kunt dit tijdens uw betaling stop zetten of na uw betaling op uw profiel.
Het telefoonnummer is niet langer in gebruik. Lexa heeft besloten om meer aandacht te besteden aan online service. De reden hiervoor is dat wij meer tijd hebben om uw vraag in alle rust te behandelen en op deze manier kwalitatief betere service kunnen bieden.
Vragen kunt u stellen via de optie "Help" die u vindt onderaan elke pagina op de site. Tevens vindt u hier onze FAQ, met frequent gestelde vragen.
Met vriendelijke groet,
Charlotte van het Lexa-team
Mijn beste wensen van 2012 is dat de lexa ofwel franse meetic failliet zal gaan. Dat er groot datingschandaal boven water komt.