Een premiumlid van be-2 (16 september 2008)
Ik heb dit weekend een 6 maanden abonnement afgesloten en loop tegen hetzelfde probleem aan maar heb weliswaar nog tijd genoeg om het abonnement op te zeggen. Ik denk dat deze site inderdaad in de categorie oplichting thuishoort voor wat betreft de betalingen. Via de website is het uberhaupt moeilijk om terug te vinden hoe je je automatische verlenging moet stopzetten en het is zeer afwijkend dat er automatisch verlengd wordt. Na wat zoekwerk kom je er dan achter dat je moet faxen. Wie faxt er nog tegenwoordig en waarom is die handtekening zo belangrijk? Bij het aangaan van het abonnement was dit toch ook niet belangrijk!
Kennelijk worden deze reviews ook door be2 gelezen gezien bovenstaande review.
Bij deze het uitdrukkelijk verzoek aan be2 om je als een fatsoenlijke datingsite te profileren. Stop met die automatische verlenging, dit is pure oplichting. Blijven jullie wel die opzegging handteren voeg dan tenminste de optie toe dat dit gestopt kan worden via jullie website.
Voor de be2- gebruikers, het lijkt mij inderdaad een goed idee om de publicietijd te gaan zoeken over de praktijken van be2 zodat via de media er waarschuwingen kunnen komen voor be2 en overkoepelende consumentenorganisaties ze kunnen gaan aanpakken. Als je nu nog lid bent stuur dan naar al je mogelijke be2-contacten deze info met het verzoek deze door te sturen naar hun contacten zodat er een soort kettingbrief op be2 zelf ontstaat
Sterke punten
Misschien zijn ze er, nog tekort lid.
Zwakke punten
Automatische verlenging is oplichting
Als je nu nog lid bent stuur dan naar al je mogelijke be2-contacten deze info met het verzoek deze door te sturen naar hun contacten zodat er een soort kettingbrief op be2 zelf ontstaat!
Dat zou wel kunnen, maar mochten een paar van deze personen nog niet lid zijn dan kun je beter geen actie ondernemen.
Want ze kunnen pas een bericht lezen, als ze betaald hebben, eerder niet, zou een beetje domme actie zijn om dit zo proberen aan te pakken.
Ik had na het zoveelste berichtje zoiets van ik wil wel eens weten wie mij zo leuk vindt en wat deze persoon mij voor berichtje had gestuurd. Maar toen moest ik (helaas) eerst betalen, en om de betaling stop te zetten is een hels karwij.
DUS geen kettingbrief sturen, dit is ten eerste spam en ten tweede zou een stomme actie zijn, ivm. bovenstaande verhaal!
Ik heb een mail gestuurd op mijn automatisch verlening stop te zetten , het is nu 3 week geleden en niet op gereageerd .
Je kunt ze ook niet bellen niks , alleen faxen :S ik heb geen eens een fax . Enige tips hoe ik dit stop kan zetten ?
Alvast bedankt!
Ik ben in mei 2010 lid geworden van be2 en heb toen een eenmalige machtiging afgegeven. In september heb ik ze een bericht gestuurd, dat ik er per direkt mee wil stoppen, uiteraard geen enkele reaktie gehad, maar in november wel weer 149,40 euro van mijn rekening gehaald, op dezelfde eenmalige machtiging. Natuurlijk wordt er ook niet gereageerd op de vervolgmails, het geld ben ik dus kwijt, de bank kan het ook niet terughalen. Wat is dat een oplichtings-bedrijf!!!