geef nooit je creditcard informatie !!!

geef nooit je creditcard informatie !!!

In februari heb ik voor 6 maanden betaald via mijn creditcard.
Bij de meeste dating / relatie sites houd het daarna ook op.
Maar toen ik in augustus opnieuw het bedrag afgeschreven zag worden, ging ik nog eens goed naar de algemene voorwaarden kijken....
en het blijkt dus dat je je vastlegt tot wederopzegging.
Nu vind ik dit oneigenlijk gebruik van mijn creditcard want ik heb geen doorlopende machtiging gegeven maar ik heb een eenmalige betaling gedaan.
Maar BE2 gebruikt die gegevens gewoon weer opnieuw.Ik heb ondertussen bij mijn creditcard maatschappij een procedure lopen om de incasso ongedaan te maken.
Maar verwacht dat BE2 daarna toch zal proberen te incasseren op een andere manier want ik heb niet tijdig opgezegd.

Als ik de algemene voorwaarden van BE2 grondig lees dan is terug te vinden in artikel VIII - (3) ...... De gebruiker wordt er met de ontvangst van de betalingsbevestiging bij de eerste koop over geïnformeerd, tot welke dag (datum) het contract aanvankelijk loopt en met welke duur de looptijd wordt verlengd, als hij niet tijdig opzegt.
In de factuur die ik in februari ontvangen heb staatt niet vermeldt tot welke datum/dag het contract loopt en met welke duur de looptijd wordt verlengd. De omschrijving geeft alleen aan dat ik voor 6 maanden betaal met startdatum 9-2-2008.
Op geen andere manier heb ik de in AV aangegeven informatie ontvangen. OP basis van het gemis van deze informatie heb ik bezwaar tegen automatische verlenging.
In mijn email verkeer BE2 ging men hier niet op in.
Wel stuurden ze mij achteraf een factuur voor de verlenging omdat ik ook bezwaar had gemaakt dat ik die nooit gezien had.

Trouwens opzeggen zou volgens de AV via de website kunnen maar deze functionaliteit werkt niet bij hen.
Slim gedaan hoor. Ze adviseren om een opzegging te faxen (wie faxt er nu nog?) of per post te versturen.

Ik ga mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen, want ik vind dat zij zich in hun 1ste factuur niet aan hun Algemene voorwaarden hebben gehouden. Hadden ze dit wel gedaan, dan was duidelijker geweest dat dit een abonnement is dat stilzwijgend doorloopt.

Een gewaarschuwd mens - telt voor 2 !!!!

Bezoek Be2 Reviews over Be2

7 reacties

Beste Marleen,

Vervelend dat het niet duidelijk genoeg is overgekomen. neem alstjeblieft even contact op met: [email protected], dan maken we het in orde.

Overigens: op de be2 betalingspagina staat het volgende gemeld:"Let op: om een onderbreking van onze service te voorkomen, wordt uw Premiumlidmaatschap automatisch verlengd. Bij de aankoop van een product informeren wij u over de opzegtermijn. De opzegtermijn kan per product variëren. " Wellicht dat je daar overheen gelezen hebt. De opzegtermijn is overigens 15 dagen voordat het abonnement afloopt.

Sinds deze week bieden we echter ook Ideal aan. Met Ideal betaal je eenmalig. Dit loopt automatisch af na de abonnementsperiode. Als je het wilt verlengen moet je dus wel zelf weer een betaling doen. Maar je weet dan in ieder geval zeker dat het niet verlengd wordt. Toen jij premium lid werd bestond die mogelijkheid helaas nog niet bij be2.

be2 webmaster

hallo marleen, ik vind het heel vervelend wat je is overkomen en helaas zit ik in het zelfde schuitje, maar je zou mij misschien nog een beetje kunnen helpen door het rekeningnummer (tegennummer) van be2 aan me kunnen geven. als je de mogelijkheid heb om het op de 1 of andere manier voor me op te zokeen op een bank afschrift of iets dan zou ik dat heel erg waarderen. ze hebben nu nog namelijk niet de kans gehad om het van me rekeningnummer af te schrijven.

alvast bedankt!!

michael en het zou helemaal fantastisch zijn als je het naar me mail zou kunnen sturen --> '[email protected]'

Ik heb dit weekend een 6 maanden abonnement afgesloten en loop tegen hetzelfde probleem aan maar heb weliswaar nog tijd genoeg om het abonnement op te zeggen. Ik denk dat deze site inderdaad in de categorie oplichting thuishoort voor wat betreft de betalingen. Via de website is het uberhaupt moeilijk om terug te vinden hoe je je automatische verlenging moet stopzetten en het is zeer afwijkend dat er automatisch verlengd wordt. Na wat zoekwerk kom je er dan achter dat je moet faxen. Wie faxt er nog tegenwoordig en waarom is die handtekening zo belangrijk? Bij het aangaan van het abonnement was dit toch ook niet belangrijk!
Kennelijk worden deze reviews ook door be2 gelezen gezien bovenstaande review.

Bij deze het uitdrukkelijk verzoek aan be2 om je als een fatsoenlijke datingsite te profileren. Stop met die automatische verlenging, dit is pure oplichting. Blijven jullie wel die opzegging handteren voeg dan tenminste de optie toe dat dit gestopt kan worden via jullie website.

Voor de be2- gebruikers, het lijkt mij inderdaad een goed idee om de publicietijd te gaan zoeken over de praktijken van be2 zodat via de media er waarschuwingen kunnen komen voor be2 en overkoepelende consumentenorganisaties ze kunnen aanpakken. Als je nu nog lid bent stuur dan naar al je mogelijke be2-contacten deze info met het verzoek deze door te sturen naar hun contacten zodat er een soort kettingbrief op be2 zelf ontstaat

Overigens: op de be2 betalingspagina staat het volgende gemeld:"Let op: om een onderbreking van onze service te voorkomen, wordt uw Premiumlidmaatschap automatisch verlengd. Bij de aankoop van een product informeren wij u over de opzegtermijn. De opzegtermijn kan per product variëren. " Wellicht dat je daar overheen gelezen hebt. De opzegtermijn is overigens 15 dagen voordat het abonnement afloopt. Als dit waar is waarom moet ik dan voor de perminum lid betalen. Na mijn aanmelding heb gelijk een e mail gestuurd dat ik het wil annuleren geen eractie op ontvangen pas na 10 dgn. dat ik toch moet betalen dus dit wat hierboven van BE2 staat klopt geen kant.

Ik zit jammer genoeg in hetzelfde schuitje.

Ik heb 3 weken vóór het einde van mijn lidmaatschap proberen op te zeggen, maar het was zoeken en uiteindelijk niet via de website mogelijk hoewel het wel vermeld staat dat dit mogelijk is. Ik heb dit meerdere malen geprobeerd en een vriend geraadpleegd. Ondertussen waren we jammer genoeg dus al een week verder.
Ik heb uiteindelijk een berichtje gestuurd 13 dagen vóór het einde van mijn lidmaatschap met de vraag om mijn lidmaatschap stop te zetten en dat ik niet terugvond via de site hoe het moest (1 dag te laat dus) en heb reactie gekregen dat ik een fax moest sturen.
Aangezien ik niet in het bezit ben van een fax en het weekend was, heb ik dit pas 3 dagen later via de fax op mijn werk kunnen uitvoeren.
Vanzelfsprekend kreeg ik een mail terug dat ik te laat was hoewel ik wel al 10 dagen dit probeerde te doen.
Ik heb daar niet op gereageerd en direct mijn visakaart aangegeven als zijnde gestolen zodat ze geblokkeerd werd vooraleer ze de kans kregen om het geld via Visa van mijn rekening te halen omdat ik dit pure oplichterij vind.
Ik heb nu een berichtje ontvangen dat ik mijn bankgegevens niet heb upgedate en dat ze het geld zouden invorderen via een incasso bureau.

Heeft iemand enig idee hoe ik hierop moet reageren zodat ze me wettelijk niets kunnen doen? Ik heb meer dan 14 dagen ervoor mijn lidmaatschap proberen op te zeggen maar ik ben er niet in geslaagd. Pure fraude dus.


Bedankt,
een gefrustreerd iemand

heel bizonder dat ik hier wel een reactie van de klantenservice lees: ze bestaan dus, het blijken mensen te zijn!! Warempel. Tot nu toe mocht ik geen enkele reactie van hun 'klantenservice' op mijn mailtjes ontvangen. Tsjonge jonge, waar zijn we mee bezig. Gelukkig heeft de bank voor me uitgezocht dat ik geen enkele toestemming heb gegeven voor de afschrijvingen van be-2 ofwel 'global collect services' en inmiddels die mogelijkheid voor hen ook geblokkeerd. Doe het toch gewoon als andere sites: eenmalig betalen en mensen eraan herinneren dat de periode afloopt, zodat ze opnieuw in kunnen schrijven. Ik weiger per fax de zaak op te zeggen, met al mijn gegevens en handtekening, wie weet wat ze daar nou weer mee gaan doen, wens ook niet te betalen per credit card. Ik vertrouw die lui gewoon niet meer. Zullen we de tv maar inschakelen?? Radar?? Laat al die ongewenste verlengingen toch lopen en laat mensen alleen betalen voor wat gewenst is en zoek de publiciteit met vernieuwd beleid en zuiver je naam. Gratis advies, of zal ik U hier ook iets voor in rekening brengen, ongewenst of niet. Wettelijke regels zijn ervoor om mensen te beschermen, maar handel dan wel in de geest ervan en niet om jezelf makkelijk te verrijken!!

Wees maar v oorzichtig met die Idealbetalingen.Internetopdrachten,zoals via Ideal kunnen niet terugegevorderd worden door de bank.Wle door Justitie.

Bezoek Be2 Reviews over Be2

Schrijf een reactie op deze review

Stuur me een email als iemand een review schrijft over Be2
Stuur me een email als iemand reageert op mijn review
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden