Hoi allemaal, ik was er ook bijna ingetrapt! Maar niet heus! hahaha!. Oplichterij is het! Ik was net nieuw op de site en een beetje aan het rondneuzen en toen klikte ik even op registreren etc. Gelukkig voerde ik een fictieve naam en bankrekeningnummer in. Ik keek wel even op toen er een rekening op mijn email binnenkwam, maar ik zag vrij snel dat er die fictieve naam bovenstond. Ik heb alleen mijn voornaam gebruikt op de site en verder geen privegegevens ingevoerd. Mijn emailadres etc is ook geheel fictief, dus ze hebben echt nix over mij. Ik was verbaasd dat mijn fictieve rekeningnummer zogenaamd geaccepteerd werd. Ik dacht dat het geld van een wildvreemde zijn bankrekening afgeschreven zou worden, dus ik schrijf netjes een mailtje aan be2 klantenservice:
-----
Date: 29 Sep 2008
From: An
To: [email protected]
Subject: Oops
Geachte heer van Riel,
Om te proberen hoe het zat met de beveiliging van de betaling heb ik wat fictieve gegevens ingevoerd en tot mijn verbazing werden deze geaccepteerd. Ik had eigenlijk verwacht dat er eerst nog meer gegevens ingevuld hadden moeten worden, maar dit was dus niet het geval. Dit was dus in ieder geval niet de bedoeling. Ik ga ervan uit dat dit rechtgezet kan worden. Excuses voor de overlast.
M.v.g. An
-----
Twee dagen later krijg ik een bericht terug dat ik mijn fictieve lidmaatschap niet kan opzeggen en dat ik om af te melden mijn gegevens moet faxen. Dit vanwege zogenaamd verleende diensten, terwijl ik per ongeluk door een achterlijk opgezette betalingsconstructie toegang heb gekregen op basis van een tweetal fictieve gegevens. Denken die oplichters dat ik het IQ van een koe heb ofzo? Klantvriendelijk is dit sowieso niet:
-----
Date: 1 Okt 2008
From: [email protected]
To: An
Subject: Re: Oops
Beste An,
Wij ontvingen uw bericht waarin u ons verzocht het Premiumlidmaatschap te annuleren.Aan uw verzoek kunnen wij niet voldoen daar u reeds gebruik heeft gemaakt van diensten die uitsluitend tegen betaling worden verstrekt. U heeft de gelegenheid gehad om persoonlijke informatie met andere leden uit te wisselen, mogelijkerwijze heeft u reeds iemand leren kennen. Wij kunnen u derhalve niet van uw verplichtingen ontbinden. Wij hopen op uw begrip voor ons standpunt.
Om de automatische verlenging van uw Premiumlidmaatschap stop te kunnen zetten, hebben wij een schrijven met uw persoonlijke gegevens en, om veiligheidsredenen, uw handtekening nodig. Let op: een Premiumlidmaatschap dient ten minste 14 dagen voor de verlengdatum te worden opgezegd. Wij raden u aan om uw schrijven per fax te sturen daar dit sneller gaat dan per post. Ons faxnummer luidt: +31(0)20-2062027.
Gelieve de volgende gegevens te vermelden:
- Voor- en achternaam
- Adres
- E-mail adres
- Gebruikersnaam
- Datum waarop u het Premiumlidmaatschap heeft aangeschaft
- Totaalbedrag
- Evt. reden van opzegging
BELANGRIJK! Voeg a.u.b. een persoonlijke handtekening toe! Wij zullen uw fax binnen 48 uur verwerken. Wij maken u erop attent dat Premiumlidmaatschappen 14 dagen voor de automatische verlenging dienen te worden opgezegd. De verlengdatum kunt u vinden in uw profiel onder Instellingen / Premiumlidmaatschap. Verdere informatie vindt u op onze homepage onder help. Wij raden u aan om voor alle zekerheid het verzendrapport uit te printen. Met vriendelijke groet,
Peter de Jong
be2 Klantenservice
-----
Na dit bericht, een idiote respons op mijn mailtje, wist ik dat er iets niet in de haak was en heb ik be2 en oplichter gegoogled en dat was wel duidelijk... Ik heb nog een nep profiel aangemaakt om de betalingsprocedure te controleren en toen zag ik dat deze helemaal veranderd was. Niet eerst naam en bankrekening en klik verder, maar een creditcardformulier zoals je hem vaker ziet. Ik heb maar niet getest of het trukje nog steeds werkt, maar ze lijken door mijn mailtje iets geleerd te hebben en de website aangepast te hebben om mensen met nog meer zekerheid op succes te kunnen naaien. Doe het niet mensen! Omdat ze me toch niet aansprakelijk kunnen stellen heb ik hun fout nog maar even ingewreven Hahahaha!
-----
Date: 1 Okt 2008
From: An
To: [email protected]
Subject: Re: Oops
Ha oplichters. Gelukkig heb ik nog op tijd wat onderzoek naar jullie gedaan.
Jullie zouden mij moeten betalen voor het optimaliseren van jullie oplichterij, maar dat zou me medeplichtig maken en dat wil ik niet.
Als jullie toch mijn gegevens weten te achterhalen, dan weet ik dat jullie gebruik maken van hackers en/of spyware.
Houdoe en bedankt!
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
Teveel om op te noemen.
graag medewerking van u door uw email en correspondentei naar [email protected] te zenden en medling te doen bij de politie.zelf sinds 7.1.2009 bij de politie e.e.a. inwerking gezet.Men zoekt een georganiseerde groep geupeerden voordat ze kunnen overgaan tot internetfraude van be2.Dit alles ivm gedupeerden sinds 2007 en be2 die ongelimiteerd door denkt te kunnen gaan mensen stelselmatig geld afhandig maakt.bedankt.
herhaalde oproep voor gedupeerden van be2,zie vorige bericht
Ik heb gister ook een fictief rekening nummer gebruikt en tot mijn verbazing is het nog toegelaten ook, had ik eerlijk gezegt niet vewacht na het verhaal hier gelezen te hebben. Dat vindt ik zeer om te betreuren, iedereen kan dus gewoon een rekeningnummer uit zoeken, al zal die van de gemeente-kantoor in amsterdam zijn, en hoppa je bent binnen. Ik vind dat Be2 hier meer gevevens voor moet vragen, nl. eerst een handtekening, en persoons gegevens en pas de persoon in kwestie activeren als de betaling binnen is. (hoe kunnen zij dan uberhaubt controleren of de hand tekening klopt?) En als je dan wilt opzeggen volstaat alleen een fax dat je geen baat meer hebt van hun diensten, omdat je de ware hebt gevonden bij wijze van spreken. Tis pure oplichterij deze dienst.
Maar hoe kan je nou zo'n betaling terug draaien als je een fictief rekening nummer hebt gebruikt, want het is nog steeds een niet beveiligde site, kwa betalingen e.d.
Pas toen kwam ik achter deze site, en wat allemaal wel niet meer over Be2
goede mindag ik heb van het beging af aan al mij uit gescheven maar ik blij berichtjes van jullie te krijgen en dat wil ik niet dus bij deze zeg ik het nog een keer ik wil geen berichtje hebben want ik heb een droom prins gevonden dus a,u,b, ik geef mij service-id-989380002 en mij naam was anita -322 naam bloem dus ik wil geen berichtjes meer ik blij geen berichtjes sturen he dus ik hoop dat dit genoeg is groetjes anita
Om deze website moest ik enorm lachen toch ik zag dat ze meer dan 14miljoen mensen als registratie hadden. Dat wilt dus inhouden dat de 3miljoen nederlanders die overblijven geen intresse hebben?
Volgens mij is het een klassiek geval van gegevens vergaring.
Dit is komt uit hun privacy gedragscode:
De klant stemt erin toe dat be2 zijn persoonlijke gegevens gebruikt voor doeleinden als advies, reclame, marktonderzoek, voor onderzoek en analyse ter verbetering van be2 en voor de op de behoeftes van de gebruiker afgestemde vormgeving van de diensten.
Dit is nog maar het begin... ik zou zeggen lees kop 3 van Gegevensbescherming.
Beste mensen,
Afgelopen week bekijk ik mijn bankafschriften. Blijkt er opeens een afschrift op te staan van een bedrijf genaamd BE2NL. Ik ken dit hele bedrijf niet, en heb al helemaal geen opdracht gegeven of een bestelling gedaan.
Nou zie ik hier dat iedereen naar hartelust fictieve rekeningnummers aan het invullen is. Daar ben ik kennelijk de dupe van geworden, want er is zonder mijn medeweten of goedkeuren zomaar 179,40 euro van mijn rekening afgeschreven door dit bedrijf. Los van het feit dat de controle die banken voor dit soort overschrijvingen uitvoeren kennelijk compleet waardeloos is, zou ik jullie willen vragen om onmiddelijk te stoppen met het "testen" van rekeningnummers. Dit aangezien onschuldige en willekeurige mensen zoals ik hier de dupe van worden.
Vanzelfsprekend maak ik hier keihard werk van; de politie wordt ingeschakeld en ik zal een peloton advocaten op dit frauduleuze bedrijf zetten. Ook zal ik een hartig woordje met mijn bank spreken aangezien zij zonder enige controle de betaling goedkeuring, die ik vervolgens niet meer terug kan storten.
Wordt vervolgd...
geachte Heren van de Klantendienst. Meer van een jaar geleden heb ik mij ingeschreven als lid van jullie vereniging. Door ziekte ben ik niet in staat geweest alles bij te houden. Nu blijkt dat elke 6 maanden een nieuwe betaling gebeurt met mijn visa kaart. Dat was niet mijn bedoeling ! Enkel eens 6 maand uitproberen en daarmee gedaan. Bij het doorlopen van al uw prachtige en sublieme honing smeren bij toekomstige klanten, kan ik nergens lezen hoe ik mijn aansluiting kan opzeggen. Vorige maand is nog een betaling gebeurd via mijn visa kaart. Dus ben ik zeker op tijd om op te zeggen, gezien deze max. 2 weken bedraagt, of 14 dagen als jullie dat beter begrijpen. Behalve uw verzoek om een fax te sturen, moet ik u zeggen dat wij hier, in het 'achterlijk' België - als particulier, meestal niet beschikken over de mogelijkheid om zomaar een fax-je te sturen. Dus kreeg ik liever jullie volledig adres, met alles erop en eraan. Dan kan ik tenminste op een fatsoenlijke manier mijn aansluiting opzeggen. graag spoedig een antwoord. met dank
Hallo
graag wil ik be2.nl verwijderen want ik doe er toch niks mee gr bert fober
IK ben tevreden over mijn be2 behalve over mijn rekeningen:
Ik betaallde :
09-08-2012 179,40
10-08-2012 179,40 totaal: 448.20 voor een half jaar chatten
26-08-2012 89,40
Hier is wel degelijk een dubbele betaling in het spel.
Wil u dit bedrag storten op rekening:BE784502143562
totaal