Inhoudsopgave
Hoelang ben je al werkzaam bij PARSHIP en wat is jouw functie?
Ik ben sinds 1 november 2010 in dienst getreden als Country Director voor PARSHIP Nederland.
Wat deed je voor werk voor je bij PARSHIP aan de slag ging?
Gedurende 12 jaar heb ik functies bekleed binnen de telecom- en media-industrie op het gebied van strategie, marketing en sales. Ik werkte onder meer bij KPN, Lost Boys en T-Mobile. Tevens heb ik veel internationale ervaring opgedaan als consultant bij Capgemini Consulting.
Hoelang bestaat PARSHIP al en hoeveel actieve leden heeft de site?
Sinds de lancering in Duitsland in 2001 heeft PARSHIP haar online diensten in veertien landen geïntroduceerd. In december 2003 werd PARSHIP actief in Nederland. PARSHIP heeft meer dan tien miljoen leden verspreid over heel Europa.
In Nederland zijn tientallen datingsites actief. Waarin onderscheidt PARSHIP zich van haar concurrentie?
PARSHIP-leden voeren een wetenschappelijke persoonlijkheidstest uit die PARSHIP uniek maakt. Leden worden op basis van hun score in deze test door PARSHIP aan elkaar voorgesteld. PARSHIP stelt zich ten doel de meest serieuze bemiddelingssite te zijn. Wij richten ons op het vinden van een partner die echt bij je past. We bieden dus meer dan alleen een database met gegevens van singles. Het feit dat we inmiddels tien jaar ervaring hebben en dat meer dan één op de drie leden (38%) daadwerkelijk via PARSHIP een partner vindt, bewijst dat onze aanpak werkt. Daarbij zien we dat onze focus op transparantie en veiligheid zijn vruchten afwerpt; een recent onderzoek naar klanttevredenheid laat zien dat meer dan driekwart (77%) van onze leden PARSHIP ziet als serieus en betrouwbaar. Verder ontvingen we op 9 februari als eerste grote datingsite de Thuiswinkel Waarborg.
Een klacht over PARSHIP is dat leden meemaken dat ze hun profiel opzeggen maar dat er vervolgens alsnog geld afgeschreven wordt. Is daar niet iets aan te doen?
Voor PARSHIP staat klanttevredenheid altijd op de eerste plek. Wij doen er alles aan om transparant en helder te zijn naar onze klanten. Het Premium-lidmaatschap van PARSHIP wordt automatisch verlengd om onze leden zonder onderbrekingen gebruik te laten maken van onze service. Opzeggingen van het Premium-lidmaatschap kunnen worden uitgevoerd door onze klantenservice. Wanneer een lid schriftelijk of per e-mail verzoekt zijn of haar profiel op te zeggen eindigt het Premium-lidmaatschap, en daarmee de betaling, automatisch. Voor vragen over het Premium-lidmaatschap en het opzeggen daarvan kan contact worden opgenomen met onze klantenservice per e-mail ([email protected]) of per telefoon (030 - 607 61 24).
Er zijn ook klachten dat het lastig is om je af te melden van de nieuwsbrief van PARSHIP. Waarom is het niet makkelijker om je af te melden wanneer je dat wil?
In elke e-mail die PARSHIP stuurt staat een link met de tekst: 'Wilt u in de toekomst geen e-mails van PARSHIP meer ontvangen?'. Deze link verwijst naar de pagina in het profiel waar men de berichten die door ons worden verstuurd kan beheren. Om veiligheidsredenen moet eerst worden ingelogd voordat wijzigingen in het profiel zoals deze kunnen worden doorgevoerd. Op deze manier kan elk lid aangeven of hij of zij geïnformeerd wil worden over bijvoorbeeld partnervoorstellen, de nieuwsbrief of het wekelijkse status-rapport. Mocht het afmelden niet naar tevredenheid gaan, dan kan men uiteraard contact opnemen met onze klantenservice per e-mail ([email protected]) of per telefoon (030 - 607 61 24).
Kun je wat vertellen over de wetenschappelijke test die PARSHIP heeft ontwikkeld?
Enerzijds is bekend dat tegenpolen elkaar aantrekken, anderzijds zeggen ze niet voor niets 'soort zoekt soort'. Wetenschappelijke verworvenheden van 30 jaar onderzoek naar relaties zijn in de PARSHIP-test verwerkt en helpen deze schijnbare tegenstrijdigheid te weerleggen. Voor een stabiele relatie is het belangrijk dat veel eigenschappen, wensen en verwachtingen van partners overeenkomen, maar op sommige punten is het beter als ze verschillend zijn of elkaar aanvullen. De testmethode om relevante persoonlijke eigenschappen te bepalen en vergelijken is ontwikkeld door Prof. Dr. H. Schmale van de Universiteit van Hamburg. Onder zijn leiding heeft een team van academische psychologen door middel van onderzoek en het testen van de vragenlijsten onder 80.000 individuen de PARSHIP-test ontwikkeld. Dagelijks werkt een internationaal team van 16 psychologen en relatie-experts aan het verbeteren en aanscherpen van onze PARSHIP-test. Dat dit principe werkt blijkt aan de succesratio: 38% van de PARSHIP-leden vindt een partner via onze service.
Veel datingsites worden overspoeld door SMS dames en prostituees. Wat doet PARSHIP om deze mensen geen kans te geven?
Alle profielen en foto's worden handmatig nagekeken door één van onze medewerkers voordat deze zichtbaar online komen te staan. Hierbij zijn we extra alert op frauduleuze of niet-serieuze teksten en foto's. Zodra een medewerker onraad bespeurt wordt het profiel geblokkeerd en nemen wij contact op met de persoon in kwestie. Niet alleen checken we de profielen, we geven leden ook tips en advies over hoe zij zelf in de gaten kunnen houden of hun contactpersonen wel de waarheid vertellen. We vragen onze leden goed op te letten en onze klantenservice in te schakelen zodra zij het idee hebben dat er iets niet klopt. Als we klachten ontvangen over een lid, dan controleren we de klacht en wordt zijn of haar profiel onmiddellijk geblokkeerd. Pas als we overtuigd zijn van goede bedoelingen, bijvoorbeeld door het opsturen van een kopie van het legitimatiebewijs, wordt het profiel weer vrijgegeven.
Uit onderzoek blijkt ook dat veel mensen liegen op hun profiel. Treedt PARSHIP hier tegenop of is dat voor eigen verantwoordelijkheid?
Helaas kunnen wij niet altijd nagaan of de informatie die mensen invullen op hun profiel in lijn is met de waarheid. Het doel van onze service is om elkaar uiteindelijk in het echt te ontmoeten, en leugens over lengte of postuur komen dan al snel aan het licht. Serieuzere leugenaars, zoals fakers of scammers, kunnen we vaak verhinderen gebruik te maken van onze service door de handmatige check van alle vrije tekst en foto's. Daarnaast vragen we onze leden hun intuïtie te gebruiken bij het contact met andere leden; als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan is dat meestal ook zo.
Hoe ziet PARSHIP de toekomst van online dating in zijn algemeenheid en de rol van PARSHIP in het bijzonder?
De markt in online dating is in toenemende mate gefragmenteerd en sterk concurrerend. Singles stellen dan ook steeds hogere eisen aan het vinden van een partner via online kanalen. Ik ben ervan overtuigd dat inzichten op basis van klantervaringen en de toename van technische mogelijkheden leiden tot een nieuw kwaliteitsniveau in online dating. Het matchen van singles zal daarmee nog succesvoller worden en uiteindelijk de beste manier zijn om op zoek te gaan naar de partner die echt bij je past. Daarnaast zien we dat service en kwaliteit nog belangrijker worden. Hierdoor kunnen in deze groeiende markt alleen professionele en bonafide organisaties overleven. PARSHIP zal de komende jaren een voortrekkersrol blijven vervullen als het gaat om het samenbrengen van alleenstaanden die zoeken naar een serieuze relatie. PARSHIP combineert de laatste technieken, nieuwe wetenschappelijke benaderingen en een klantgerichte aanpak tot een gebruiksvriendelijke online service. We spelen in op de verwachtingen van klanten door transparantie en veiligheid voorop te stellen. Deze inzet hebben we afgelopen maand beloond zien worden met de Thuiswinkel Waarborg.
Wat kunnen leden van PARSHIP op korte termijn aan nieuwe functies verwachten?
We werken continu aan de verbetering en optimalisatie van onze service. Voor het komende jaar staat een substantiële technische ontwikkeling van ons platform en het matchingsproces op het programma. Voorbeelden hiervan zijn de verdere aanscherping van het PARSHIP-principe en de persoonlijkheidstest en de integratie van nieuwe tools en applicaties op het gebied van mobiel internet. Inmiddels gebruiken al meer dan 17.000 leden in heel Europa de iPhone App die we begin dit jaar introduceerden. Daarnaast zien we dat sociale media invloed hebben op online dating en het zoeken van een partner. We hebben uitgebreid gekeken naar de mogelijkheden van Web 2.0 en gaan hier dit jaar mee aan de slag. Omdat de anonimiteit van klanten en de beveiliging van hun gegevens voor ons voorop staan waken we ervoor dat alle activiteiten in lijn zijn met onze strenge veiligheidseisen.
Heb je nog tips voor singles die op zoek zijn naar een date? Hoe kunnen zij de kans vergroten om een partner te vinden?
De belangrijkste tip is om zelf actief op zoek te gaan. Meld je aan bij een datingsite, vul je profiel zo volledig mogelijk in en upload een aantal leuke foto's van jezelf. Maak je profiel met de vrije tekst en foto's zo persoonlijk mogelijk, zodat eventuele partners een goed beeld van je krijgen. Verder vergroot je je kansen aanzienlijk door zelf het initiatief te nemen: stuur contactverzoeken, glimlachen en ijsbrekers of meteen al een bericht. Daarnaast raadt de PARSHIP Single Coach, psychologe Annemarie Determan, leden altijd aan om zo snel mogelijk face-to-face af te spreken. Tijdens zo'n afspraak zie je pas echt of de online 'klik' er ook in het dagelijks leven is. Annemarie Determan heeft een wekelijks telefonisch spreekuur waar mensen terecht kunnen voor professionele ondersteuning bij het zoeken naar een partner. Het telefoonnummer is te vinden op onze site: http://www.parship.nl/dit-is-parship/coaching/index.htm.
Wat is het raarste dat je hebt meegemaakt tijdens je werk voor PARSHIP?
Ik verbaas me regelmatig over de trucjes die scammers verzinnen om mensen op te lichten. Zo werd er laatst een scammer gemeld die vrouwen wilde imponeren met een profielfoto van Tom Cruise. Gelukkig weet ik dat onze klantenservice zeer alert is op dit soort types en hebben we deze man, nog voordat zijn profiel online stond, kunnen weren van onze service. Daarbij stelt het me gerust dat onze leden bovengemiddeld intelligent zijn en niet zomaar met de eerste de beste Tom Cruise look-a-like in zee gaan.
Wat vind je van initiatieven zoals datingwebsites.nl waar bezoekers (anoniem) hun ervaringen met website zoals die van jullie kunnen delen?
Naast de diverse klanttevredenheidsonderzoeken die wij zelf uitvoeren, denk ik dat een initiatief als datingwebsites.nl een goede manier is om de mening van klanten te monitoren. Hoewel we het goed vinden dat leden hun ervaringen delen, horen we alle opmerkingen, vragen en succesverhalen natuurlijk liever zelf via onze klantenservice. We stimuleren websites als datingwebsites.nl graag, omdat deze een bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de veiligheid en transparantie van datingsites in Nederland.
Parship is een leuke en populaire datingsite voor singles die op zoek zijn naar een serieuze en duur ...
Parship is een datingsite welke voornamelijk bestaat uit leden, die hoger opgeleid zijn. Deze site r ...
Een unieke gebeurtenis! Parship geeft 3 dagen gratis daten weg. Normaal laat Parship dit over aan de ...
Uit een enquête van PARSHIP.nl blijkt dat voor 79 procent van alle singles beschaafde omgangsv ...